13.08.2009

Jaki ruch wykona Ruch?

Kolporter chce znaleźć inwestora dla sieci saloników prasowych.

Pod młotek pójdzie 900 saloników prasowych z logo Kolportera. Firma chce w ten sposób pozyskać kapitał na nowe przedsięwzięcia biznesowe. Oferty mogą składać zarówno inwestorzy finansowi, jak i branżowi, zajmujący się handlem detalicznym. W sfinalizowaniu transakcji Kolporterowi będzie doradzać bank inwestycyjny Trigon.
- Możliwe są dwa scenariusze - mówi Mateusz Wiśniewski, prezes Kolportera Sieci Handlowe. - Jeśli znajdziemy inwestora zainteresowanego zakupem części udziałów w sieci saloników prasowych, to dzięki pozyskanym środkom będziemy wspólnie rozwijać tę sieć sprzedaży. Jeśli otrzymamy atrakcyjną ofertę na zakup całości sieci saloników, na pewno ją rozważymy.

Salonik prasowy Kolporter.

W salonikach prasowych Kolportera można kupić m.in. prasę, papierosy, prepaidy i słodycze.

Na początku tygodnia pojawiły się spekulacje, że do zakupu saloników przymierza się Ruch, obecnie największy konkurent Kolportera. Jednak przedstawiciele Ruchu dementują te pogłoski. Ewentualne rozmowy z Kolporterem zostaną podjęte dopiero po przeprowadzeniu dokładnej analizy sieci.
- Wszystko zależy od warunków potencjalnej transakcji. W tym biznesie następują szybkie zmiany. Zdarza się, że salonik, który jeszcze dwa lata temu był bardzo dochodowy, dziś ledwie sobie radzi. I na odwrót. Rozmowy musiałaby poprzedzić dogłębna analiza stanu sieci Kolportera - mówi Maciej Karolak, dyrektor biura komunikacji i marketingu Ruch SA. - Dodatkowe utrudnienie może stanowić fakt, że Kolporter zapowiada, iż chciałby nadal zaopatrywać w prasę saloniki, które zamierza sprzedać. Trudno byłoby to pogodzić z naszą koncepcją biznesu.

Przedstawiciele Kolportera podchodzą do sprawy z dystansem.
- Będziemy rozpatrywać oferty dotyczące saloników prasowych wyłącznie od takich inwestorów, którzy zagwarantują nam możliwość dostarczania prasy przez Kolportera SA do tej sieci przez najbliższe kilka lat – mówi Maciej Topolski, rzecznik prasowy Grupy Kapitałowej Kolporter. - Jeśli Ruch spełni ten warunek, to oczywiście chętnie podejmiemy rozmowy. Gdyby tak się stało, byłby to przełom w stosunkach pomiędzy naszymi firmami. Model biznesowy, w którym Ruch zarządza detaliczną siecią sprzedaży, do której prasę dostarcza Kolporter SA wydaje się nam się bardzo ciekawy.

(mak)