27.08.2009

Kodak dba o środowisko

Firma wprowadza rozwiązania, które zapewniają wykonywanie usług bez konieczności wykorzystywania skomplikowanych procesów chemicznych.

Sieć placówek Kodak Express znana jest w ponad 100 krajach na całym świecie, w których działa 26 tys. punktów usługowych. W Polsce jest ich 179, a wszystkie działają na zasadzie franczyzy.
- Sieć rozwija się głównie poprzez otwieranie kolejnych placówek przez właścicieli, którzy posiadają już jeden lub więcej salonów. Oczywiście nie brakuje zapytań o system franczyzowy Kodaka od nowych partnerów – twierdzi Wojciech Czapnik z Kodak Polska.

W Polsce działa blisko 180 punktów usługowych Kodaka.

Firma nie pobiera od licencjobiorców opłaty wstępnej. Opłata marketingowa i bieżąca zamyka się w kwocie 600 dolarów rocznie. Inwestycja w lokal zależy od jego stanu, jednak zdaniem zarządzających siecią pełen koszt dostosowania lokalu powinien się zamknąć w 200 tys. zł. Szacowany okres zwrotu z inwestycji wynosi dwa, trzy lata.

Salon Kodak Express powinien mieć co najmniej 40 m2. Aktualnie w punktach foto mniej miejsca zajmują urządzenia, ponieważ powierzchnia w większym stopniu wykorzystywana jest na ekspozycję towarów. Współczesny zakład fotograficzny, oprócz standardowych usług wywoływania zdjęć, zajmuje się sprzedażą m.in. kalendarzy, zaproszeń i plakatów.

- W maju br. w łódzkim centrum handlowym Manufaktura powstało pierwsze w Polsce laboratorium Kodak Express oparte o ekologiczne urządzenie, które zapewnia wykonywanie usług bez konieczności wykorzystywania skomplikowanych procesów chemicznych negatywnie wpływających na środowisko – dodaje Wojciech Czapnik.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0