07.09.2001

Lokalni w odwrocie

Lokalne marki przeżywają kryzys, bo wypierają je ogólnopolscy potentaci

Jak podaje "Gazeta Wyborcza", lokalni producenci coraz częściej decydują się na dystrybucję swojego towaru w całym kraju.

Ogólnopolska kampania reklamowa "Królewskiego" - najsilniejszej marki Browarów Warszawskich - ruszyła w czerwcu.
- Mimo ogólnopolskiej kampanii jesteśmy nastawieni przede wszystkim na warszawskich konsumentów. Zakładamy, że w Warszawie osiągniemy najwyższą sprzedaż - twierdzi Janusz Karp, dyrektor działu marketingu z Browarów Warszawskich.

Licząc koszty reklamy, okazuje się, że kampania ogólnopolska jest niewiele droższa od regionalnej (prowadzonej np. w lokalnej prasie, telewizji). Markom lokalnym trudno jest konkurować z wszechobecnymi markami ogólnopolskimi, które mając świetnie rozbudowaną sieć dystrybucji, docierają do najmniejszych miejscowości.

Więcej: Anna Krężlewicz, Gazeta Wyborcza, 7 września 2001, Supermarket

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0