Poza Polską i Danią, sieć działa w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwecji. Netto nie rozwija się na zasadach franchisingu.
Czwartek
24.09.2009
Pod koniec września po raz 168 duńska sieć handlowa Netto otworzy swój sklep w Polsce.
 

Tym razem zakupy będą mogli zrobić mieszkańcy i turyści z Karpacza. Na 580 metrach kwadratowych nowej placówki poza samoobsługowym marketem, znajdzie się również stoisko mięsne oraz kiosk z prasą. Netto w Karpaczu, podobnie jak inne sklepy tej sieci w Polsce, da pracę dwunastoosobowej załodze zrekrutowanej przez Urząd Pracy.

Sieć Netto jest już obecna w najbliższej okolicy – od roku działa sklep w Szklarskiej Porębie, w sierpniu ruszyła placówka w Kowarach. Wkrótce rozpocznie się budowa pierwszego Netto w Jeleniej Górze. Jeszcze w tym roku planowane jest uruchomienie sklepów we Wrocławiu i w Wałbrzychu. Rozwój sieci na Dolnym Śląsku możliwy jest między innymi dzięki centrum logistycznemu, działającemu od ponad dwóch lat w Domasławiu pod Wrocławiem.

Obecnie Magazyn Domasław obsługuje 70 sklepów, ale jego możliwości są dwukrotnie większe, twierdzą przedstawiciele sieci.
– Jednak to wcale nie oznacza, że na liczbie 140 sklepów zakończymy nasz rozwój w regionie – mówi Sławomir Nitek, wicedyrektor Netto Polska. – Południe Polski, a zwłaszcza Dolny Śląsk, to obecnie główny kierunek naszego rozwoju

Duńska sieć osiedlowych sklepów spożywczych Netto, oferujących produkty pierwszej potrzeby, jest obecna na polskim rynku od sierpnia 1995 roku, kiedy to otwarty została pierwsza placówka w Szczecinie. Sieć rozwija się na terenie Polski północno-zachodniej. Poza Polską i Danią, sieć działa w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwecji. Netto nie rozwija się na zasadach franchisingu.

(agaka)


Agnieszka Turska
Agnieszka Turska
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.