30.09.2009

Budvar Centrum tnie koszty dzięki franczyzie

Spółka ma szanse na odrobienie strat z pierwszego półrocza.

Dzięki rozbudowie sieci franczyzowej producent okien z PCW znacznie zredukował koszty. Spółce udało się o ok. 30 proc. ograniczyć koszty sprzedaży i ogólnego zarządu.

Spółka miała 2,4 mln zł straty w pierwszym półroczu 2009 r, ale przychody w lipcu i sierpniu były wyższe od notowanych rok wcześniej w tych samych miesiącach.

Budvar od stycznia do sierpnia zanotował jednak 10 proc. spadek przychodów w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Władze spółki zaznaczają, że niższe przychody są efektem atrakcyjnych cen, które zostały zaproponowane franczyzobiorcom.

Spółka miała 2,4 mln zł straty w pierwszym półroczu 2009 r, ale przychody w lipcu i sierpniu były wyższe od notowanych rok wcześniej w tych samych miesiącach.

- Według naszych prognoz sprawozdanie finansowe za cały 2009 r. powinno wykazać zysk netto – mówi Alina Grudzień, specjalista ds. marketingu w Budvar Centrum. - Franczyzobiorcy przystępujący do naszych sieci w dalszym ciągu mogą liczyć na korzystne warunki cenowe.

Dodatkową przesłanką świadczącą o dobrych perspektywach firmy jest dotacja unijna w wysokości 1,7 mln zł, przyznana przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

(gum)