16.10.2009

7. Ogólnopolski Salon Franchisingu już otwarty

Trwa Ogólnopolski Salonu Franchisingu w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki.

Na czwartkowej inauguracji obecni byli m.in. Lidia Adamska, członek zarządu GPW, Piotr Piłat dyrektor Departamentu Rozwoju Rynku Finansowego w Ministerstwie Finansów, Arkadiusz Słodkowski, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców oraz Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes związku bankowców polskich.

Odwiedzający Targi.

Dziś ruszył 7. Ogólnopolski Salon Franchisingu.

Podczas inauguracji wszyscy przemawiający zwracali uwagę na fakt, że mimo ogólnoświatowego kryzysu Polska radzi sobie całkiem dobrze. Lidia Adamska stwierdziła, że kryzys można porównać do dwóch stron monety. Jedna z nich, to zagrożenie, jakie może przynieść kryzys, a druga, to szansa, którą można dostrzec na rynku i właśnie tę szansę trzeba wykorzystać. Arkadiusz Słodkowski, zachęcał do inwestowania we własny biznes działający na zasadzie franczyzy. Przekonywał, że taka inwestycja jest bezpieczniejsza niż akcje, czy złoto, bo nie podlega wahaniom koniunktury. Zachęcał do odwiedzenia Salonu Franchisingu, na którym każdy może znaleźć pomysł na biznes na miarę swoich możliwości.

Na tegorocznym Salonie swoje koncepty franczyzowe prezentuje ponad 40 wystawców. Każdy z nich przyjechał na targi, by zrealizować inny cel.

- Na Salonie Franchisingu jesteśmy już kolejny raz – mówi Marzena Łyszcz, dyrektor handlowy firmy Ada Plus sprzedającej biżuterię. - To dobry sposób na dotarcie z ofertą do szerokiego grona zainteresowanych. Dzięki targom udało nam się nawiązać wiele nowych kontaktów handlowych.

- Na targach chcieliśmy zaprezentować naszą markę Zeades – mówi Adam Kamiński z firmy Black Sheep, sprzedającego biżuterię Zades. – Dopiero wchodzimy z nią do Polski, dlatego zanim zaczniemy rozwijać franczyzę chcieliśmy pokazać ją szerszej publiczności, a Salon Franchisingu jest do tego świetną okazją.

Do wystawców, którzy na Salonie pokazują się po raz pierwszy, należy również firma Medsun, właściciel sieci restauracji Greco.

- Naszym głównym celem jest promocja oferty franczyzowej Greco i dotarcie z nią do jak najszerszej grupy potencjalnych franczyzobiorców – mówi Mariusz Lignowski, prezes zarządu Medsun. - Targi, to miejsce, gdzie można się spotkać i porozmawiać. W takim miejscu łatwiej nawiązać kontakt i przekazać potencjalnym partnerom wszystkie szczegóły dotyczące naszej oferty, odpowiedzieć na ich pytania i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Pałac Kultury odwiedziły tłumy zwiedzających, którzy chcą znaleźć pomysł na własny biznes. Jednym z nich jest Dariusz Klimkiewicz, który szuka dla siebie franczyzy gastronomicznej.

- Nawet, jeśli nie podejmę dziś konkretnej decyzji, to porozmawiam z kilkoma wystawcami i zbiorę od nich garść informacji.

Tomasz Zawadzki, wraz ze znajomymi, na Salonie poszukiwał pomysłu na franczyzę finansową.

- Prowadzę już taką działalność i chciałbym dalej rozwijać się w tym kierunku, może mi to umożliwić przystąpienie do jakiejś sieci franczyzowej.

Dzisiaj, tj. 16 października, wszyscy odwiedzający Ogólnopolski Salon Franchisingu mogą wziąć udział w szkoleniach, jakie będą towarzyszyły prezentacjom systemów franczyzowych. Pierwsza część, skierowana do kandydatów na franczyzobiorców, rozpocznie się o godzinie 10. Na część drugą, rozpoczynającą się o 13 zapraszamy potencjalnych franczyzodawców.

Plan warsztatów na Salonie Franchisingu 2009 - piątek 16 października

Część dla kandydatów na franczyzobiorców - od 10:00 do 13:00

  1. 10:00-11:00 - Etapy przystępowania do sieci franczyzowej - rady Polskiej Organizacji Franczyzodawców - Arkadiusz Słodkowski, członek zarządu POF (magazyn Własny Biznes FRANCHISING)
  2. 11:00-12:00 - Dlaczego zarządzanie firmą jest prostsze dla franczyzobiorcy niż dla przedsiębiorcy, który nie jest w sieci - Maciej Misan były prezes zarządu ITM Polska, firmy zarządzającej rozwojem marek Intermarche i Bricomarche, obecnie administrator Regionu Zachód, właściciel dwóch supermarketów Intermarche
  3. 12:00-13:00 - Franczyzowa masterlicencja. Prezentacja nowych zagranicznych konceptów, które chcą wejść na polski rynek - Anna Plawińska, ambasada Australii, Małgorzata Boruń, menedżer działu sprzedaży PROFIT system

Część dla kandydatów na franczyzodawców od 13:00 do 16:00

  1. 13:00-14:00 - Trendy na rynku polskim, czyli które franczyzy radzą sobie najlepiej - Michał Wiśniewski, dyrektor działu franczyzy PROFIT system
  2. 14:00-15:00 - Jak przyciągnąć do sieci nowych franczyzobiorców - Marcin Kaleta, doradca we franczyzie PROFIT system
  3. 15:00-16:00 - Jak sfranczyzowić swój biznes - Michał Wiśniewski, dyrektor działu franczyzy PROFIT system

Godziny otwarcia

Targi będą czynne w godzinach 10-17 we czwartek i piątek oraz 10-15 w sobotę.

(mak)