23.10.2009

Franczyza w torebce

Pod koniec października zostanie otwarty pierwszy salon Coccinelle działający na zasadach franczyzy.

Coccinelle to marka włoskich torebek, która na świecie istnieje od 1978 roku. W Polsce dystrybucją produktów z tym znakiem zajmuje się Powierza Family Company. Pierwszy, flagowy salon Coccinelle powstał w grudniu 2007 roku w Warszawie na Placu Trzech Krzyży. Później powstały jeszcze trzy punkty w: Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Już niedługo zostanie otwarty pierwszy sklep franczyzowy. Nowy salon Coccinelle mieści się w Bielsku Białej, w C.H. Sfera, a jego uroczyste otwarcie odbędzie się 28 października.

- Jesteśmy w trakcie zaawansowanych rozmów z potencjalnymi partnerami w Krakowie, Katowicach, Gdyni i Gdańsku. Otwarcia zaplanowane są na 2010 rok – mówi Marcin Powierza, dyrektor zarządzający Powierza Family Company.- W pierwszym kwartale przyszłego roku chcemy otworzyć kolejny salon Coccinelle w Warszawie, będzie to trzecia placówka własna działająca w stolicy.

Salony Coccinelle znajdują się w miastach liczących więcej niż 150 tys. mieszkańców. Są ulokowane w centrach handlowych, a ich minimalna powierzchnia, to 40 m2. Osoby zainteresowane przystąpieniem do sieci Coccinelle powinny liczyć się z wydatkami na poziomie 250-300 tys. zł netto, bowiem tyle wynoszą koszty aranżacji wnętrza i zatowarowania. Okres zwroty inwestycji trwa średnio 3 lata. W ramach umowy franczyzowej firma zapewnia szkolenia z technik sprzedaży i ze znajomości produktów, pomaga w doborze kolekcji oraz doradza w zakresie merchandisingu i visual merchandisingu. Franczyzobiorca otrzyma również wsparcie działań reklamowych, promocyjnych i PR-owych.

(mak)