26.10.2009

Znana marka jest w cenie

mówi Oskar Fischer, dyrektor zakupów Żabka Polska.

Jak aktualna sytuacja gospodarcza wpływa według pana na sieci handlowe?
Na polskim rynku mimo spowolnienia gospodarczego systemy współpracy z sieciami handlowymi mają się całkiem dobrze. Mimo że model biznesowy oparty na franczyzie jest w Polsce stosunkowo młody, przedsiębiorcy nauczyli się korzystania z możliwości współpracy ze znanymi markami i wiedzą, jakich profitów w związku z tym się spodziewać. Każdy system jest indywidualnie dostosowany do specyfiki branży, korzysta z długoletnich doświadczeń i bogatego zaplecza biznesowego. Franczyzodawców łączy jedno – wartościowy brand na rynku. Zarządzanie sklepem rozpoznawalnej marki to gwarancja, że znajdzie on klientów. Z uwagi na olbrzymią konkurencyjność to z pewnością ważny argument biznesowy, bezpośrednio przekładający się na rentowność sklepu.

Oskar Fischer, dyrektor zakupów Żabka Polska

Czy zmalało wśród przedsiębiorców zainteresowanie otwarciem sklepu na licencji?
Siła sieci opartych na różnorodnych systemach współpracy to efektywna strategia marketingowa i zoptymalizowane do potrzeb rynku know-how, budowane przez firmy latami. Owocem silnej infrastruktury marki sieci sklepów jest mocna pozycja na rynku i ciągły rozwój. Znany, rozpoznawalny przez klientów brand jest franchisable – co oznacza, że unikalna koncepcja biznesowa sieci efektywnie przekłada się na dochód potencjalnych franczyzobiorców, partnerów czy agentów. Najlepszym tego miernikiem jest sukcesywne zwiększenie liczby swoich placówek. Widać to na przykładzie sieci sklepów Żabka, która w ciągu ostatnich trzech miesięcy powiększyła się o 65 punktów handlowych.

Rozmawiała (smoli)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0