18.11.2009

Redan podaje wyniki

Grupa Kapitałowa Redan trzeci kwartał zamknęła stratą w wysokości prawie 4 mln zł.

Przychody ze sprzedaży, jakie firma osiągnęła w minionym kwartale, są porównywalne do wyników osiągniętych w tym samym okresie ubiegłego roku i wynoszą 70 mln zł. Od początku roku sprzedaż wyniosła 208, 4 mln zł. Strata na sprzedaży w trzecim kwartale bieżącego roku wyniosła 4,4 mln zł, a strata netto 3,8 mln zł.

Półki i wieszaki z odzieżą w sklepie

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll i Textilmarket, które liczą łącznie prawie 350 sklepów.

- Największe zyski przyniosła spółce sieć Textilmarket działająca w sektorze dyskontowym. Jej udział w ogólnej sprzedaży Grupy Redan, wzrósł po III kwartale do 47 proc.
- Na korzystne wyniki Textilmarket złożyło się kilka czynników. Najważniejszym okazało się wprowadzenie zmian w zakresie oferty sieci i dostosowanie asortymentu do potrzeb klientów oraz wprowadzenie nowych grup produktów. Na wyniki wpływ miało również aktywne zarządzanie cenami i skutecznie prowadzone wyprzedaże – mówi Piotr Kulawiński, prezes zarządu Redan. - Textilmarket charakteryzuje się wysoką dynamiką rozwoju, od początku 2009 roku otworzyliśmy 18 nowych placówek, a do końca roku planujemy otwarcie kolejnych pięciu sklepów.

W sektorze modowym największe zmiany przeszła sieć Troll, w której zlikwidowano nierentowne sklepy własne. Jej dalszy rozwój będzie odbywał się poprzez franczyzę. Ubrania tej marki pojawią się również w nowej sieci sklepów multibrandowych Top Secret and Friends. Do końca roku Redan planuje otwarcie dwóch nowych placówek i przekształcenie czterech dotychczasowych placówek Top Secret. Sama marka Top Secret radzi sobie całkiem nieźle i od początku roku zanotowała prawie 70 mln zł przychodów ze sprzedaży.

- Sprzedaż marki Top Secret działającej w sektorze modowym wzrosła i wyniosła 69,8 mln zł za trzy kwartały tego roku. Odwrotna tendencja dotyczyła marży handlowej, która osiągnęła poziom 44,4 proc., to jest o prawie 17 punktów procentowych mniej niż rok temu – mówi Kulawiński. - Na jej spadek wpłynęło przede wszystkim bardzo znaczące i szybkie osłabienie polskiej waluty wobec amerykańskiego dolara oraz prowadzenie agresywnych przecen wynikających z obniżenia się popytu wśród klientów. Receptą Redanu na takie warunki rynkowe były zmiany w produkcie. Dzięki temu w październiku marża handlowa w Top Secret wróciła do poziomów z lat poprzednich.

(mak)