Redan podaje wyniki

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll i Textilmarket, które liczą łącznie prawie 350 sklepów.
Środa
18.11.2009
Grupa Kapitałowa Redan trzeci kwartał zamknęła stratą w wysokości prawie 4 mln zł.
 

Przychody ze sprzedaży, jakie firma osiągnęła w minionym kwartale, są porównywalne do wyników osiągniętych w tym samym okresie ubiegłego roku i wynoszą 70 mln zł. Od początku roku sprzedaż wyniosła 208, 4 mln zł. Strata na sprzedaży w trzecim kwartale bieżącego roku wyniosła 4,4 mln zł, a strata netto 3,8 mln zł.

- Największe zyski przyniosła spółce sieć Textilmarket działająca w sektorze dyskontowym. Jej udział w ogólnej sprzedaży Grupy Redan, wzrósł po III kwartale do 47 proc.
- Na korzystne wyniki Textilmarket złożyło się kilka czynników. Najważniejszym okazało się wprowadzenie zmian w zakresie oferty sieci i dostosowanie asortymentu do potrzeb klientów oraz wprowadzenie nowych grup produktów. Na wyniki wpływ miało również aktywne zarządzanie cenami i skutecznie prowadzone wyprzedaże – mówi Piotr Kulawiński, prezes zarządu Redan. - Textilmarket charakteryzuje się wysoką dynamiką rozwoju, od początku 2009 roku otworzyliśmy 18 nowych placówek, a do końca roku planujemy otwarcie kolejnych pięciu sklepów.

W sektorze modowym największe zmiany przeszła sieć Troll, w której zlikwidowano nierentowne sklepy własne. Jej dalszy rozwój będzie odbywał się poprzez franczyzę. Ubrania tej marki pojawią się również w nowej sieci sklepów multibrandowych Top Secret and Friends. Do końca roku Redan planuje otwarcie dwóch nowych placówek i przekształcenie czterech dotychczasowych placówek Top Secret. Sama marka Top Secret radzi sobie całkiem nieźle i od początku roku zanotowała prawie 70 mln zł przychodów ze sprzedaży.

- Sprzedaż marki Top Secret działającej w sektorze modowym wzrosła i wyniosła 69,8 mln zł za trzy kwartały tego roku. Odwrotna tendencja dotyczyła marży handlowej, która osiągnęła poziom 44,4 proc., to jest o prawie 17 punktów procentowych mniej niż rok temu – mówi Kulawiński. - Na jej spadek wpłynęło przede wszystkim bardzo znaczące i szybkie osłabienie polskiej waluty wobec amerykańskiego dolara oraz prowadzenie agresywnych przecen wynikających z obniżenia się popytu wśród klientów. Receptą Redanu na takie warunki rynkowe były zmiany w produkcie. Dzięki temu w październiku marża handlowa w Top Secret wróciła do poziomów z lat poprzednich.

(mak)


Magdalena Krocz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021