19.11.2009

NG2 liczy na ostatni kwartał

Producent i dystrybutor obuwia spodziewa się rekordowego zysku.

- Pod względem zysku netto będzie to najlepszy kwartał w historii NG2 – tak o oczekiwanych wynikach finansowych z ostatnich trzech miesięcy wypowiada się Piotr Nowjalis, wiceprezes i dyrektor finansowy NG2.

Salon obuwniczy CCC. Fot. CCC

NG2 ma obecnie 12-13 proc. udziału w szacowanym na 8 mld zł rynku obuwniczym.

Podstawą do dobrych prognoz są wyniki za październik, w którym spółka zarobiła ok. 35 mln zł. Przedstawiciele branży podkreślają, że najbardziej miarodajne są jednak wyniki roczne, a nie z krótszych okresów. Sprzedaż w sektorze odzieżowym i obuwniczym uwarunkowana jest bowiem warunkami pogodowymi.

- Wrzesień był w tym roku stosunkowo ciepły, jednak październikowe pogorszenie pogody przełożyło się na wyższą sprzedaż w branży – mówi Paweł Florczyk, prezes zarządu firmy Grun, dystrybutora odzieżowej marki Atlantis w Polsce.

NG2 ma obecnie 12-13 proc. udziału w szacowanym na 8 mld zł rynku obuwniczym. W ciągu trzech lat spółka planuje umocnić swoją pozycję na rynku, osiągając 20 proc. udziału. Jak zaznacza Piotr Nowajlis, cel na przyszły rok to otwarcie przynajmniej 80 placówek. W ciągu pięciu lat sieć ma obejmować 1 000 salonów. Spośród nich 200 ma działać na zasadzie franczyzy.

Grupa NG2 w swoim portfolio posiada sieci salonów firmowych CCC, sklepów obuwniczych BOTI oraz butików QUAZI.

(gum)