26.11.2009

Magia lodów

Firma Damag, właściciel lodziarni Gelato Magia, rozpoczyna rozwój we franczyzie.

Pierwsza lodziarnia Gelato Magia działa już w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Jest to placówka własna, która będzie jednocześnie służyła jako wzorzec dla franczyzobiorców. W swoich planach rozwojowych firma stawia głównie na Polskę północną. Najbliższe otwarcie planowane jest w Gdyni, trwają również rozmowy z franczyzobiorcami w Szczecinie i Poznaniu.
- Gelato Magia działa na Polskim rynku od 2007 roku, ale sama marka ma włoskie korzenie i funkcjonuje na rynku już ponad 100 lat – mówi Agata Lazarek, prezes zarządu Damag. - Nasze lody produkujemy w tradycyjny sposób, korzystając z oryginalnych włoskich receptur.

Pierwsza lodziarnia Gelato Magia działa już w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku.

Firma chce otwierać kolejne lodziarnie w centrach handlowych zlokalizowanych w dużych miastach. Franczyzobiorca może poszukać lokalu samodzielnie bądź zwrócić się do firmy z prośbą o pomoc w znalezieniu lokalizacji w danym regionie. Optymalna powierzchnia placówki to 80 m2. Opłata za przystąpienie do sieci i szkolenie franczyzobiorcy wynosi 12,5 tys. euro. Opłata licencyjna pobierana co miesiąc, to 5 proc. od obrotu netto. Opłata na fundusz marketingowy to 1 proc. obrotu netto., minimalna kwota inwestycji - 100 tys. euro.

W trakcie trwania współpracy franczyzobiorcy są zobowiązani kontraktem do nabywania lodów wyłącznie od centrali Gelato Magii, stosowania się bezwzględne do zasad i przepisów zawartych w podręcznikach operacyjnych oraz utrzymania lokalu zgodnie z wymaganiami marki.

(mak)