19.12.2009

Z salonów do Internetu

W grudniu rusza nowy sklep internetowy Sferis.

Sferis to ogólnopolska sieć salonów zajmujących się sprzedażą technologii mobilnych. W swojej ofercie firma ma komputery przenośne i stacjonarne, nawigacje GPS oraz całą gamę komponentów i akcesoriów komputerowych.

W nowym sklepie internetowym klienci znajdą ponad 6 tys. produktów z zakresu IT. Oferta wzbogaciła się również o aparaty cyfrowe i akcesoria fotograficzne. Rozwój sprzedaży internetowej to tylko jeden ze sposobów, w jaki Sferis zamierza umacniać swoją pozycję na rynku. Firma ma również ambitne plany dotyczące przyszłorocznych otwarć.

- Obecnie w sieci działa 114 punktów sprzedaży detalicznej, z czego własnością firmy jest 48 salonów i 43 wyspy handlowe, a 23 to salony partnerskie. W planach na pierwsze półrocze 2010 roku mamy otwarcie 30 punktów własnych oraz około 25 salonów franczyzowych. Jak dotąd większość naszych sklepów, bo ponad 60 proc., mieści się w galeriach handlowych, ale w tym roku chcemy postawić na rozwój średnich i mniejszych formatów - mówi Michał Iwanciw, prezes zarządu Sferis.

Przystąpienie do sieci to wydatek rzędu 60-100 tys. zł w przypadku lokalu w centrum handlowym. Preferowana wielkość pomieszczeń to 50-100 m2. Franczyzobiorca otrzymuje ze strony firmy wsparcie marketingowe w postaci gazetki reklamowej i ogólnopolskich kampanii reklamowych. Ma również dostęp do asortymentu przeznaczonego na wyłączną sprzedaż w sieci. W ramach współpracy ze Sferis, partner może rozszerzyć ofertę o sprzedaż usług dodatkowych takich jak serwis komputerowy, sprzedaż ratalna lub współpraca z operatorem GSM.

(mak)