06.01.2010

Udany rok fast foodów

Burger King podwoił liczbę restauracji w Polsce w 2009 roku, a McDonald’s otworzył 17 nowych placówek.

Mimo że sieć Burger King wzrosła o 100 proc. to i tak dzieli ją przepaść do rynkowego lidera - sieci McDonald's. Burger King ma w Polsce 17 restauracji, podczas gdy McDonald's 236.
- W zeszłym roku uruchomiliśmy 17 restauracji, w obecnym otwarć będzie jeszcze więcej. Na razie czekamy aż zrekrutowani franczyzobiorcy zakończą szkolenia - mówi Monika Dąbrowska, franchising menedżer McDonald's Polska.

Klient i ekspedient w restauracji Burger King.

W Polsce działa 17 restauracji Burger King, dokładnie tyle nowych placówek uruchomił McDonald’s w 2009 roku

Burger King w tym czasie otworzył osiem restauracji w: Poznaniu, Krakowie, Legnicy, Lublinie, Warszawie i Częstochowie.
- Podwojenie liczby restauracji w ciągu roku, w czasie spowolnienia gospodarczego, traktujemy jako duży sukces. Nasza strategia przewiduje dalszy dynamiczny rozwój sieci, nie tylko w Polsce, ale również w Czechach i Bułgarii - mówi Daniel Kasper, odpowiedzialny na rozwój marki Burger King.

Marką Burger King zarządza w Polsce spółka AmRest. Firma nie sprzedaje licencji franczyzowych na prowadzenie restauracji przedsiębiorcom. Osoby zainteresowane otwarciem restauracji szybkiej obsługi mogą zgłosić się do McDonald's. Koszt otwarcia restauracji McDonald's wynosi około 1,6 mln zł, z czego 1,2 mln zł musi stanowić kapitał własny franczyzobiorcy. Zanim jednak biorca licencji będzie mógł samodzielne zarządzać swoją placówką, musi przejść roczne szkolenie.

(smoli)