23.01.2010

Dobry rok dla sieci Subway

Polacy coraz chętniej jedzą w barach Subway. Potwierdza to wzrost obrotów całej sieci oraz wartość zakupów pojedynczych klientów.

Przedstawiciele Subwaya pozytywnie oceniają 2009 rok. Mimo kryzysu obroty sieci wzrosły o 1,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Zwiększyła się także liczba klientów barów Subway oraz wartość ich zakupów. Według danych sieci, każdy klient restauracji Subway przy jednorazowym zakupie wydawał o pięć procent więcej pieniędzy w 2009 roku niż rok wcześniej.

Sandwich Subway

W 2009 roku Subway otworzył w Polsce 19 placówek i aktualnie posiada w całym kraju 31 barów.

– To efekt programu antykryzysowego, który wprowadziliśmy we wszystkich barach sieci. Ustaliliśmy stałą cenę menu oraz jednakową kwotę zestawów dla dzieci – mówi Martin Prince, menedżer ds. rozwoju sieci Subway w Europie Środkowo-Wschodniej.

W 2009 roku sieć otworzyła w Polsce 19 placówek i aktualnie liczy w całym kraju 31 barów.

Subway może się też pochwalić dobrymi wynikami za ubiegły rok w pozostałych krajach Europy Środkowo-Wschodniej: w Rosji, Czechach, Chorwacji i Bułgarii. Liderem regionu jest Rosja, gdzie obroty sieci wzrosły o 4 proc., a kwota wydatków przypadająca na jednego klienta skoczyła o 11 proc. Czechy i Bułgaria utrzymały sprzedaż w 2009 roku na takim samym poziomie jak rok wcześniej.

– Program antykryzysowy nie został wdrożony we wszystkich placówkach obu krajów. Stąd zapewne wolniejszy rozwój w stosunku do pozostałego regionu Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Martin Prince.

(mk)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora