22.01.2010

Redan chce się rozwijać

Odzieżowa spółka przedstawiła plany na najbliższe trzy lata. Firma chce otworzyć ponad 250 placówek, a zyski mają się zwiększyć dwukrotnie.

Realizacja planu biznesowego na najbliższe trzy lata pochłonie ponad 71 mln zł, pieniądze będą pochodzić ze środków własnych firmy. Podjęte działania mają znacząco zwiększyć zyski spółki, które w 2012 powinny wynieść 37,5 mln zł.

Nowa strategia Redanu zakłada dynamiczną rozbudowę sieci sklepów. W dalszym ciągu rozwijane będą dyskonty odzieżowe Textilmarket, których przez trzy lata ma być o 189 więcej. Docelowo Redan widzi w Polsce miejsce na 500 takich sklepów. Największy nacisk będzie jednak położony na rozwój placówek działających na rynku modowym, których w ciągu trzech lat ma powstać ponad 60. Będą to głównie sklepy multibrandowe oferujące ubrania marek Top Secret i Troll. Firma zamierza też rozwijać nowoczesne kanały dystrybucji – sklep internetowy i projekt FashionNation, w ramach którego można kupić produkty Top Secret i Troll bezpośrednio u ambasadorki.

- Zakładamy dynamiczny rozwój projektu stworzonego z myślą o kobietach lubiących zakupy i interesujących się aktualnymi trendami w modzie. Według naszych prognoz w 2012 roku nowoczesne kanały dystrybucji będą stanowiły ok. 9 proc. sprzedaży Grupy w sektorze fashion – mówi Piotr Kulawiński, prezes spółki Redan.

Zmiana strategii firmy obejmie również strukturę własnościową sklepów. Redan zamierza otwierać więcej sklepów własnych, a mniej franczyzowych. Zarząd przewiduje też zmianę lokalizacji nierentownych placówek, nie wyklucza też przejęć od franczyzobiorców.

(mak)