27.01.2010

Ramoneska na salonach

Denim Premium wprowadza nową markę i szuka partnerów.

Denim Premium rozpoczyna budowę franczyzowej sieci salonów z amerykańską odzieżą skórzaną Schott. Działająca od 2007 roku spółka dotychczas zajmowała się dystrybucją droższych marek, jak Freesoul, Criminal czy Pirelli. Teraz Denim chce nawiązać współpracę z właścicielami salonów multibrandowych z markami o podobnym do Schott poziomie cenowym.

Słynna „ramoneska” to kultowy produkt marki Schott.

- Startujący w Polsce Schott już może pochwalić dobrymi wynikami. Kilkanaście sklepów łączy sprzedaż kurtek skórzanych z odzieżą dżinsową lub formalną – mówi Jakub Kwiatkowski z Denim Premium. - Paradoksalnie kryzys gospodarczy sprzyja wprowadzaniu marki. Właściciele sklepów często chcą odświeżyć wizerunek swojego punktu, dodając dobry amerykański brand w umiarkowanej cenie.

Korzenie marki Schott sięgają dwudziestych lat XX w., kiedy to na prośbę środowisk motocyklowych Irving Schott zaprojektował skórzaną kurtkę z ukośnym zamkiem „Perfecto”. W kulturze masowej model utrwalił się pod nazwą „ramoneski”, z powodu upodobania jakim darzyli go członkowie zespołu punkowego Ramones. Schott dostarczał swoje produkty armii i innych służbom amerykańskim. Do Europy markę sprowadził w 70 latach francuski koncern, który wcześniej zajmował się dystrybucją dżinsów Levisa.

(gum)