18.02.2010

Nowa jakość sprzedaży usług turystycznych

Multita, sieć biur podróży stawia na nowoczesne technologie.

Znane najczęściej z branży handlowej internetowe „porównywarki” cen produktów zaczynają sprawdzać się również w turystyce. Multita, sieć biur podróży stworzyła platformę internetową, która umożliwia wyszukanie oraz porównanie cen ponad 50 mln ofert podróży.

Specjalizacja Multity w sprzedaży ofert wielu touroperatorów korzystnie wpływa na funkcjonowanie platformy internetowej.

Idea działania sieci opiera się na zintegrowanej sprzedaży usług wielu firm turystycznych. Multita ma dostęp do ok. 99 proc. wszystkich rodzajów usług turystycznych, które obejmują wycieczki, bilety lotnicze, ubezpieczenia, wynajem samochodów, hoteli oraz wiele innych podobnych ofert. Strategia sprzedaży z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi IT oraz multimedialnych technik przekazu wspiera siłę nabywczą konsumentów oraz otwiera nowe kanały dystrybucji usług turystycznych.
– Przyjęliśmy nową strategię komunikacji z klientem. Ogromna ilość ofert podróży na rynku utrudnia wybór tych najbardziej odpowiednich Wdrożyliśmy narzędzia, które selekcjonują propozycje wyjazdowe oraz umożliwiają porównanie cen wszystkich wycieczek – mówi Roman Fon, wiceprezes sieci biur turystycznych Multita.

Specjalizacja Multity w sprzedaży ofert wielu touroperatorów korzystnie wpływa na funkcjonowanie platformy internetowej. Serwis udostępnia ponad 50 mln ofert z możliwością dokonania rezerwacji i wykupienia wycieczki przez całą dobę. Baza danych zawiera ogromną ilość zdjęć z opisami hoteli i docelowych miejsc podróży.
– Sieć generuje co miesiąc ponad 50 proc. wszystkich klientów Multity. Naszym celem jest wyjść im naprzeciw. Stosujemy więc narzędzia, które zdalnie komunikują o naszych usługach – mówi Roman Fon.

Ekspansja Multity w branży turystycznej odbywa się zarówno na zwykłym rynku poprzez rozwój ogólnopolskiej sieci biur podróży, jak i w internecie, który odgrywa coraz większą rolę w biznesie. Jak ocenia Roman Fon, obecność w najważniejszych obszarach dystrybucji ofert podróży to sposób na dotarcie do ok. 20 mln potencjalnych klientów.

Dodatkowym urządzeniem wspierającym politykę sieci są wyświetlacze diodowe umieszczone na ulicach miast, które przekazują aktualne informacje o ofertach last minute i tzw. "ofertach dnia” dostępnych w biurach Multita.

Franczyza z Multią

Multita zadebiutowała na rynku jesienią 2009 r. Roman Fon, pozytywnie ocenia okres spowolnienia gospodarczego. Mimo zachwiania rynku turystycznego firma zrealizowała najważniejsze cele związane z rozwojem sieci placówek licencyjnych. Został zakończony proces budowy konceptu franczyzowego oraz okres weryfikacji działania systemu na rynku. Dobre wyniki umożliwiły budowę sieci poprzez franczyzę. Od grudnia powstało 7 placówek franczyzowych Multita. Własne biuro podróży Multita można mieć za mniej niż 60 tys. zł.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora