17.02.2010

Wiosną czas na biżuterię

Ada Plus ma strategię na ciepłe miesiące. Toruński producent srebrnej biżuterii szuka partnerów chętnych do otwierania punktów w galeriach handlowych.

Do tej pory właściciele sieci największy nacisk kładli na rozwijanie mini-stoisk w postaci gablotek ekspozycyjnych i „wysp” w galeriach.

- W ramach strategii otwierania większych punktów sprzedaży planujemy także wprowadzenie nowej marki pod nazwą A Premium – mówi Marzena Łyszcz, dyrektor handlowy Ada Plus. - Będą to ręczne wyroby z kamieni szlachetnych, nieco droższe niż te spod znaku A Plus kolekcje biżuterii z najwyższej półki. Na potrzeby nowej marki opracowaliśmy nową szatę graficzną stoisk.

Jak dotąd franczyzodawca pozostawiał swoim partnerom dużą swobodę w zakresie aranżacji stoisk partnerskich i merchandisingu.

- Teraz dążymy do standaryzacji. Nasi partnerzy otrzymają szczegółowe wytyczne dotyczące ustawienia towarów i ich ekspozycji – zaznacza Marzena Łyszcz. - Sieć rozwija się bardzo prężnie. W ostatnim kwartale powstało 71 stoisk partnerskich.

Najlepszym okresem dla branży jubilerskiej jest wiosna. Wtedy w branży nasila się ruch.

- Kobiety zdejmują wówczas płaszcze, odsłaniają dekolty, pragną pokazać siebie od najpiękniejszej strony i ozdabiają swoje ciało biżuterią – twierdzi Marzena Łyszcz. - Zwiększone obroty obserwujemy też w okresie Świąt Bożego Narodzenia, ale największy wzrost sprzedaży obserwujemy w kwietniu i maju.

(gum)