Trudny rok Gino Rossi

Wtorek
02.03.2010
Grupa Gino Rossi, zgodnie z podaną wcześniej prognozą, zakończyła 2009 r. stratą netto w wysokości 24 mln zł.
 

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 179 mln zł, przekraczając zakładany w prognozie wynik o blisko 5 proc.

- Rok 2009 był przełomowym okresem dla Gino Rossi. Trudna sytuacja spółki doprowadziła do zmian na stanowiskach kierowniczych, a także w strukturze właścicielskiej – mówi Witold Jesionowski, prezes zarządu Gino Rossi SA.

Nowy Zarząd wprowadził program restrukturyzacyjny nakierowany na zwiększenie rentowności działalności całej grupy poprzez m.in. odświeżenie wizerunku marki Gino Rossi, redukcję kosztów, a także zwiększenie bezpieczeństwa działalności całej grupy.
– Strata poniesiona w 2009 roku jest w dużej mierze wynikiem utworzenia odpisów w związku z planowaną likwidacją nierentownych lokalizacji, a także aktualizujących wartość zapasów pochodzących z poprzednich sezonów. Ich łączna wartość to 14,1 mln zł – wyjaśnia Witold Jesionowski.

Pod koniec października 2008 roku Zarząd Gino Rossi przedstawił prognozę wyników na lata 2009-2012. Zakłada ona, iż działania optymalizacyjne doprowadzą do stopniowego wzrostu zarówno przychodów, jak i pozycji wynikowych z rachunku zysków i strat. Zgodnie z założeniami w 2010 r. Gino Rossi ma wypracować zysk w wysokości 5,7 mln zł, a w 2012 r. zwiększyć go do ponad 16 mln zł.

Gino Rossi zarządza markami modowymi Gino Rossi oraz Simple. W ofercie grupy znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Sieć sprzedaży Gino Rossi, obuwia ze średniej i wyższej półki, obejmuje ponad 100 salonów firmowych w Polsce i za granicą. Simple Creative Products to elegancka odzież damska sprzedawana w ponad 40 salonach firmowych. Strategia grupy Gino Rossi zakłada dalszy rozwój w oparciu o należące do niej marki sektora modowego oraz rozbudowę portfela brandów o atrakcyjne, komplementarne w stosunku do posiadanych marki.

(agaka)


Agnieszka Turska
Agnieszka Turska
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.