10.03.2010

Nowy FM Bank jednak zastanowi się nad franczyzą

Na razie zarząd koncentruje się na budowie sieci placówek własnych.

Pod koniec lutego FM Bank otrzymał licencję KNF na rozpoczęcie działalności operacyjnej. Misją banku ma być finansowanie i współpraca z sektorem mikro i małych przedsiębiorstw.

Ryzy banknotów 50 złotowych.

Na wsparcie finansowe ze strony FM Banku mogą liczyć małe i mikro przedsiębiorstwa, których historia działalności na rynku jest dłuższa niż rok.

- Najmniejsze przedsiębiorstwa, mimo iż stymulują rozwój całej gospodarki, są nadal zaniedbywane na wielu polach, w tym także przez rynek usług finansowych – mówi Henryk Pietraszkiewicz, prezes zarządu FM Banku. - Dlatego naszą ofertę kredytów oraz procedury ich przyznawania ustaliliśmy tak, by umożliwić mikro i małym firmom uzyskanie kredytu niezbędnego do ich dalszego rozwoju.

Na sieć dystrybucji produktów FM Banku, w dniu rozpoczęcia działalności, będzie składać się 60 placówek w 44 miastach Polski, mobilni doradcy finansowi, platforma internetowa, call center oraz pośrednicy finansowi.

Poważnie rozważana jest także franczyza. To dość istotna zmiana planów rozwoju sieci, bo jeszcze w sierpniu ubiegłego roku podczas pierwszej konferencji prasowej FM Banku dziennikarze portalu Franchising.pl usłyszeli od prezesa Pietraszkiewicza, że tworzenie placówek partnerskich nie jest częścią strategii banku.

Małym przedsiębiorstwom FM Bank chce zaproponować alternatywny system weryfikacji kredytowej. Bank ma stosować własny scoring, a doradcy bankowi będą przyglądać się biznes planom i wizytować siedziby klientów. Dzięki uproszczonym procedurom decyzje kredytowe mają być wydawane w ciągu kilku minut. Oferta kredytowa FM Banku nie dotyczy jednak przedsiębiorstw, których czas działalności na rynku nie przekracza roku.

Rozpoczynając działalność, bank utworzył 350 nowych miejsc pracy. Do końca 2010 roku zatrudnienie w FM Banku przekroczy 400 pracowników (w siedzibie głównej oraz w oddziałach). W pierwszym roku działalności bank zamierza pozyskać 40 tys. klientów. Plan finansowy zakłada osiągnięcie w ciągu 5 lat sumy bilansowej przekraczającej wartość 1,3 mld zł.

(gum)