DDD wchodzi do małych miast

Pierwszy franczyzowy sklep DDD Dobre Dla Domu ruszył w marcu 2006 roku.
Wtorek
23.03.2010
Od wielkomiejskiego formatu nowy koncept różni się głównie mniejszą powierzchnią i rodzajem ekspozycji oraz kwotą inwestycji.
 

Sieć objęła strategią rozwoju miasta poniżej 30 tys. mieszkańców. DDD jest specjalistyczną siecią sklepów z oferujących panele podłogowe, podłogi drewniane, akcesoria do podłóg, panele ścienne oraz akcesoria do drzwi. Od początku rozwoju DDD otwierało sklepy o powierzchni 200-700 m2 w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców. Dotychczasową strategię rozwoju firma poszerza teraz o mniejsze miasta. W tym formacie działają już dwa sklepy DDD – w Bochni i Głuchołazach.

Nasze otwarcie na mniejsze miasta wynika po pierwsze z dużego zainteresowania przedsiębiorców z mniejszych miast. Poza tym jest to ciągle rynek niezagospodarowany, na którym klient ma niewielki wybór i ograniczony dostęp do produktów i usług z branży wyposażenia wnętrz – mówi Marek Frątczak, Szef Działu Ekspansji sieci DDD - Wejście do mniejszych miast nie oznacza jednak ograniczenia oferty. Klient w obu wariantach ma dostęp do takiej samej gamy produktów i usług. Nowy format sklepu DDD różni się jedynie powierzchnią (od 100 m2), a co za tym idzie wielkością i sposobem ekspozycji (np. 40-60 skrzydeł drzwi zamiast 70-100). Czego jednak nie ma na ekspozycji, klient może zamówić z katalogu – tutaj oferta jest tożsama z asortymentem wielkomiejskich sklepów DDD i liczy średnio ponad 350 wzorów paneli podłogowych, ponad 150 wzorów podłóg drewnianych oraz wszystkie kolekcje czołowych producentów drzwi.

Pierwszy franczyzowy sklep DDD Dobre Dla Domu ruszył w marcu 2006 roku. Od stycznia 2010 roku powstały cztery nowe sklepy - w Inowrocławiu, 2 we Wrocławiu oraz jeden w Bochni. Ubiegły rok firma zamknęła liczbą 43 placówek. Obecnie sieć liczy ich czterdzieści siedem. Plany firmy przewidują otwarcie w tym roku w sumie 20 nowych placówek.

Swoją ofertę franczyzową DDD kieruje zarówno do specjalistów już działających w branży wyposażenia wnętrz, jak i do przedsiębiorców spoza branży, zainteresowanych działalnością na rynku podłóg drewnianych, paneli i drzwi. Inwestycja w sklep DDD Dobre Dla Domu w mieście do 30 tys. mieszkańców oscyluje wokół 70 tys. złotych (w dużym mieście ta kwota przekracza 100 tys. zł.). Ponad połowa tej kwoty to koszty zatowarowania, 25 tys. zł franczyzobiorca musi przeznaczyć na zakup niezbędnego sprzętu (wózek paletowy, kasa fiskalna), opłatę wstępną (5 tys. zł) oraz pokrycie części kosztów) kampanii otwarciowej. Franczyzobiorca pokrywa również koszty adaptacji lokalu.

(agaka)


Agnieszka Turska