Dla klienta liczy się efekt
- Znalezienie idealnej oferty
- Wysokość prowizji
- Jakość obsługi
- Marka biura nieruchomości
- Dyspozycyjność agenta
- Dokonanie transakcji w jak najkrótszym czasie
- Treść umowy o pośrednictwo
- Pomoc w pośrednictwie kredytowym
Sieć Północ Nieruchomości przeprowadziła ankietę wśród klientów swoich placówek. Mieli oni wskazać, jakie oczekiwania wiążą z działalnością biur pośrednictwa w nieruchomościach.
- Branża obrotu nieruchomościami nie ma dobrej prasy – mówi Witold Zamorski z działu analiz rynku nieruchomości Północ Nieruchomości. - Na każdym kroku spotykamy się z relacjami i artykułami, które dowodzą, jak bardzo rozmijają się oczekiwania klientów biur nieruchomości z rzeczywistością. Te opinie nie są bezpodstawne. Nasze badania mają na celu zidentyfikować i zhierarchizować oczekiwania klientów biur nieruchomości. Najwyższy czas, by pośrednicy wiedzieli, czego oczekują osoby mające im zapłacić prowizję.
Jak wynika z ankiety, absolutnym priorytetem zarówno dla kupujących, jak i sprzedających jest znalezienie idealnej oferty. Sukces pośredników w tym zakresie uwarunkowany jest przede wszystkim zasobnością portfolio. Stąd wniosek, że większym, sieciowym biurom nieruchomości jest łatwiej zadowolić klienta niż pojedynczym agencjom.
Dla klienta duże znaczenie ma także wysokość prowizji. Jak przyznają przedstawiciele agencji, to drażliwa kwestia.
- Często spotykamy się z sytuacją gdy klienci biura „buntują się” przeciwko płaceniu za coś, co w ich ocenie nie zasługuje na zapłatę – mówi Witold Zamorski. - Jest to ewidentnie wynik doświadczeń z mało profesjonalnymi firmami, które uważają, że ich praca jest pracą wyłącznie „nieruchomościowej swatki”. Czasy, w których biuro nieruchomości jedynie kojarzyło oferty dawno minęły i biura, które nie potrafią profesjonalnie zająć się całością procesu po prostu wypadają z gry.
Specjalista przyznaje, że czasami lepszym profitem dla firmy jest satysfakcjonująca obsługa kupującego, czyli obniżenie prowizji (lub wręcz rezygnacja z niej) niż kurczowe i krótkowzroczne stawianie wszystkiego na jedną kartę, byleby doprowadzić do transakcji. Wymaga to dobrego doboru agentów, których stać na spojrzenie w dalszej perspektywie, niż tylko zdobycie prowizji.
- Kolejna pozycja w rankingu to jakość obsługi – mówi Zamorski. - Ważne jest, aby klient rzeczywiście miał poczucie, iż oprócz znalezienia odpowiedniej oferty pośrednik wykonał ważną pracę, za którą należy się mu zapłata. Klient po to płaci prowizję, aby mieć pewność, że biuro nieruchomości zajmie się wszelkimi formalnościami związanymi z zakupem nieruchomości.
Nieco dalej w ankiecie uplasowały się takie aspekty, jak marka biura nieruchomości, dyspozycyjność agenta i czas zawierania transakcji. Klienci przywiązują też stosunkowo niewielką wagę do treści umowy o pośrednictwo, podobnie jak do pomocy w pośrednictwie kredytowym.
Wyniki badań jednoznacznie wskazują na to, że klient oczekuje przede wszystkim znalezienia oferty, która w jak najszerszym spektrum odpowiada jego preferencjom. Dopiero po spełnieniu tego warunku zdecyduje się na współpracę z agencją nieruchomości.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Listopadowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
– Od kiedy nie trzeba mieć licencji, żeby zostać pośrednikiem w obrocie nieruchomościami, coraz więcej osób się tym zajmuje – mówi Joanna Kozak z Północ Nieruchomości.
Myślisz o otwarciu własnej firmy, ale brakuje ci pomysłu na biznes? Kup i przeczytaj najnowszy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i wybierz biznes dla siebie.
Tomasz Wiśniewski działa pod szyldem Północ Nieruchomości, ale swój biznes firmuje także własnym nazwiskiem.
Kiedy wszyscy cięli wydatki na szkolenia i marketing, sieć Północ Nieruchomości zwiększyła je dwukrotnie. Dzisiaj ta decyzja procentuje.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof
Dom czy mieszkanie?
Od dwóch lat mieszkam w Warszawie, aktualnie wynajmuje mieszkanie, ale po podsumowaniu kosztów wychodzi, że bardziej opłaca mi się kupić własny kąt. Tylko mam dylemat...
Marka bogatsza o siedem biur
Ten biznes REMAX to uważam że warto wejść - to jest przyszłość - nieruchomość i ziemia to najlepsza inwestycja długoterminowa - proszę pamiętać ziemi nie przybywa
Marka bogatsza o siedem biur
Ja bodajże w 2008 roku rozmawiałem z pewną miła Panią na temat otwarcia biura REMAX w Pile woj Wielkopolskie - spotkaliśmy się w MacDonald PIŁA W czasie rozmowy miła...
Nieruchomości KNC - czy na na nieruchomościach można zarobić takie pieniądze jakie obiecują?
Prowadzę działalność gospodarczą nie przerwanie od ponad 20 lat i na każdym biznesie można zarobić kwestia kosztów poniesionych czy finansowanie z kredytów i w jakim...
Franczyza Re/Max
Jestem zainteresowany podjęciem współpracy z REMAX mój adres to blechpol@wp.pl tel 660 419 800