Dobry czas na Twoją firmę

Sprawdź, kiedy najlepiej założyć własna firmę. Prezentujemy 36 pomysłów na zyskowny sklep z odzieżą. Zakładamy salon optyczny, agencję turystyczną, pralnię i punkt Lotto. Sprawdzamy, ile można zarobić prowadząc firmę zarządzającą nieruchomościami. Publikujemy test, który pozwoli każdemu sprawdzić, czy nadaje się na franczyzobiorcę. Przedstawiamy dane z raportu o franczyzie w Polsce 2010. Z Robertem Korzeniowskim, mistrzem w chodzie sportowym rozmawiamy o jego chodliwych interesach.
 

W kwietniowym numerze 4/2010 (62)

Super Temat

Sklepy odzieżowe znów zarabiają
Firmy z branży odzieżowej, przyzwyczajone do rosnących zysków, musiały zmierzyć się z trudnościami, jakie w ubiegłym roku zafundował im rynek. Na szczęście wiele firm zamiast budować zasieki, wyszło w pole z otwartą przyłbicą i szukało swojej szansy tam, gdzie inni widzieli zagrożenie.

Przegląd firm z branży odzież i obuwie: R&D, Top Secret, Gino Rossi, Ambra, Atlantic, Brand New Products, City Hell, Caterina, Moodo Urban Fashion, Franco Feruzzi, Bandolera, Cache-Cache, No Comment Shops, Ravel, Butik, Quadri Foglio, 4F, Yups, Okay Multibrand, Dan Hen.

Otwieramy sklep odzieżowy
Sklep z odzieżą najlepiej otworzyć na przełomie marca i kwietnia lub sierpnia i września – wtedy do sklepów wchodzą nowe kolekcje. Wówczas można zaoferować klientom największy wybór ubrań, a dobrze zaopatrzony sklep powinien zapaść im w pamięć i zachęcić do ponownych zakupów.

Raport specjalny

Dobry czas na własną firmę
Sukces w biznesie zależy w dużym stopniu od momentu, w którym zaczniemy prowadzić działalność gospodarczą. Zanim postanowimy ostatecznie porzucić kierat etatowca i przejść na swoje, warto upewnić się, czy wybraliśmy dobry czas na otwarcie firmy.

Moim zdaniem

Przedsiębiorcy z konieczności
Spowolnienie polskiej gospodarki dało się we znaki wielu firmom. W ubiegłym roku upadło 690 przedsiębiorstw, o dwie trzecie więcej niż dwa lata temu.

I co teraz będzie?
Gospodarka wraca z dalekiej podróży, a przedsiębiorcy i ich klienci muszą przygotować się do nowego rozdania. Podejrzyjmy nową talię kart.

Fakty trendy

Nasz sklep powszedni
Mniej impulsywnych zakupów i więcej produktów ze średniej półki w koszykach – tak zmieniają się preferencje klientów sklepów spożywczych. Nie wpływa to destrukcyjnie na branżę. Przedstawiciele sieci spożywczych twierdzą, że sytuacja jest stabilna.

Upadek PAF czy ucieczka od długów?
PAF Operator Pocztowy złożył wniosek o upadłość spółki. Franczyzobiorcy zapowiadają walkę w sądzie, pieniądze klientów znikają, PAF składa wniosek o upadłość, a obarczany przez wszystkich winą za obecny stan rzeczy były prezes mówi o wrogim przejęciu.

Pomysł na Lotto
Jak nowa strategia Totalizatora Sportowego wpłynie na przychody agentów?

Multita ma się dobrze
Multita, sieć agencji turystycznych, dobrze ocenia koniec 2009 roku i pierwszy kwartał 2010 r. Od grudnia powstało 7 placówek licencyjnych. Wkrótce zostaną otwarte kolejne biura podróży Multita. Strategia rozwoju obejmuje całą Polskę.

Specfranczyza
Sieci specjalistyczne działają we wszystkich branżach – od detalicznych sklepów z żywnością po usługi medyczne. Różnie definiują swoją specjalizację, ale łączy je jedno – obietnica kompetencji.

Grupa Muszkieterów inwestuje w nowe supermarkety
Francuska sieć planuje do końca 2010 roku otworzyć w Polsce kolejnych 27 spożywczych supermarketów Intermarche i 17 supermarketów Bricomarche z branży dom i ogród. Stawia na miasta do 70 tys. osób w południowej i wschodniej części kraju.

Wzrośnie spadnie

Zafunduj sobie odrobinę ryzyka
Tumany kryzysowego kurzu powoli opadają, a ciułacze spłoszeni bessą z 2008 roku powracają do opuszczonych inwestycji. Powrót do funduszy inwestycyjnych będzie bezpieczniejszy, jeśli jeszcze raz uważnie przyjrzą się zasadom, które rządzą tym rynkiem.

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

400 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Własny Biznes

Chodliwe interesy
– Świat sportu i świat biznesu są do siebie bardzo podobne. Jednym i drugim rządzą wielkie pieniądze – mówi Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski w chodzie sportowym, mistrz Europy i świata oraz właściciel agencji marketingowej.

Moja firma

Biznes, który wpada w oko
Do prowadzenia salonu optycznego nie potrzeba żadnych zezwoleń. W tej branży swojej szansy mogą poszukać także ci przedsiębiorcy, którzy z okulistyką nie mieli dotąd nic wspólnego. Pod warunkiem jednak, że nie przerażają ich nazwy takich urządzeń, jak autorefraktometr, foropter czy frontofokometr.

Pan domu do wynajęcia
Przeciekający dach, rozzłoszczeni mieszkańcy, windykacja zaległych opłat, ale i dbanie o estetykę nieruchomości – co jeszcze może spotkać zarządcę nieruchomości? Wiele nieprzewidzianych sytuacji, dlatego dobrze, żeby znał się zarówno na prawie, jak i na psychologii.

Czysty zysk
Pranie brudów może być dochodowym interesem, pod warunkiem że brudy będą cudze, a my będziemy właścicielami pralni.

Porównujemy e-porównywarki cen
Kiedy w polskim Internecie ruszały pierwsze porównywarki cenowe, sklepy nie chciały umieszczać w nich swoich produktów. Dziś większość internautów zakupy w sieci rozpoczyna właśnie od wyszukiwarek cenowych. A jest ich już ponad 50.

Mój Franchising

Ruch obustronny. Raport o franczyzie w Polsce 2010
Sprawdzone pomysły na biznes właśnie w czasie spowolnienia gospodarczego miały największe wzięcie. Słabe licencje nie wytrzymały konkurencji. Mimo to rynek znów urósł.

Steki menedżera

Inwestor na kłopoty
– Z kryzysami Redan borykał się kilkakrotnie, jednak zawsze udawało się nam wyjść z nich obronną ręką. Nie inaczej było w ubiegłym roku, kiedy cały rynek odzieżowy bardzo silnie odczuł skutki spowolnienia gospodarczego – mówi Piotr Kulawiński, prezes zarządu spółki Redan.

Dobre rady

Kup sobie korepetycje z charyzmy
„Coach” w tradycyjnym znaczeniu to po angielsku po prostu trener, który wskazuje zawodnikom, jak mają grać na boisku. Coach w biznesie to bardziej partner, który wspiera w rozwoju przedsiębiorców i menedżerów.

ABC firmy

Test: czy nadajesz się na franczyzobiorcę?
Chcesz mieć własny biznes? Myślisz o zakupie licencji franczyzowej? Z drugiej strony trochę się obawiasz? Zrób sobie test, który pomoże ci ocenić, czy poradzisz sobie z prowadzeniem firmy franczyzowej.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748