05.05.2010

Chleb na kliknięcie myszki

Internetowe delikatesy E-food.pl będą rozwijać sieć franczyzową.

Na świecie za pośrednictwem sieci sprzedano w 2009 roku żywność i napoje warte ok. 20 mld dolarów. Szacunki dotyczące polskiego rynku e-handlu żywnością mówią, że w zeszłym roku był on warty ok. 100 mln zł. Sprzedaż żywności przez Internet, to perspektywiczny biznes, ale w Polsce ta gałąź e-sklepów dopiero się rozwija. Mimo to już pojawiła się pierwsza firma, która chce budować swoją sieć poprzez franczyzę.

Ręce na klawiaturze komputera.

Szacunki dotyczące polskiego rynku e-handlu żywnością mówią, że w zeszłym roku był on warty ok. 100 mln zł.

- E-food.pl to pierwsze delikatesy działające w Internecie, które będą rozwijać się we franczyzie. Chcemy zbudować sieć sklepów działających w największych polskich miastach. Na razie jesteśmy w Łodzi, ale jeszcze przed wakacjami planowane jest otwarcie e-sklepu w Warszawie, a później w Częstochowie - mówi Sławomir Nowakowski, właściciel E-food.pl.

Program jest skierowany głównie do osób, które już posiadają swoje sklepy spożywcze i chcieliby poszerzyć zakres działalności o sprzedaż za pośrednictwem Internetu i dostawę towarów do domu. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł, zaś opłata miesięczna to 2 proc. obrotu generowanego przez portal.

(mak)