Ecco, czyli duński styl

Obuwie Ecco wytwarzane jest w zakładach produkcyjnych należących do sieci. Duński producent kładzie nacisk na komfort, dzięki czemu buty są lekkie, przepuszczają powietrze, a modele dziecięce posiadają specjalne przeciwpoślizgowe rzeźbienia.
Piątek
07.05.2010
Producent obuwia dla dorosłych i dzieci oferuje partnerom trzy rodzaje współpracy.
 

Od początku lat 90. Ecco uruchomiło w Polsce 64 sklepy firmowe, w tym 8 sklepów Shop-In-Shop otwartych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ostatnie otwarcia miały miejsce w warszawskim centrum handlowym Targówek oraz w płockiej Mazovii. System franczyzowy Ecco rozwija się na całym świecie od ponad 40 lat.

- Obuwie Ecco wytwarzane jest w należących do sieci zakładach produkcyjnych - mówi Grzegorz Suchanek, Regional Sales Manager Ecco Shoes Poland. - Punktem wyjścia dla projektantów jest zawsze stopa oraz zapewnienie jej najwyższego komfortu. Jest to szczególnie ważne w przypadku tworzenia butów dla dzieci.

Wymagania kapitałowe wobec franczyzobiorców uzależnione są w głównej mierze od typu i powierzchni otwieranego sklepu. Sklep monobrandowy Ecco powinien posiadać powierzchnię sprzedażową od 75 do 120 m2. Natomiast Shop-In-Shop (SIS) i Shop Point (SP) stanowią połączenie sklepu multibrandowego klienta ze stoiskiem firmowym Ecco. Wielkość tych konceptów to odpowiednio 15-50 m2 dla SIS i 5-10m2 dla SP. Dla dwóch pierwszych konceptów przygotowywane są indywidualne projekty aranżacji powierzchni sklepu, Shop Point opracowywany jest w oparciu o sześć gotowych projektów wzorcowych. Wysokość środków kapitałowych przeznaczonych na otwarcie jest omawiana indywidualnie w przypadku każdego projektu sklepu.

- W ostatnich latach obserwujemy przeniesienie handlu z ulic w kierunku galerii i centrów handlowych - stwierdza Grzegorz Suchanek. - Analizując skuteczność oraz wyniki jednostek działających w obu kanałach dystrybucji rekomendujemy wybór galerii jako najbardziej efektywnych oraz mających większy potencjał w generowaniu obrotów. Należy jednak podkreślić, że w miejscowościach, w których nie występują galerie, wciąż najlepszym miejscem pozostaje tradycyjny sklep zlokalizowany przy ulicy handlowej.

Ecco włącza do sieci zarówno działające sklepy, zmieniając ich profil oraz asortyment, jak i nowe lokale w otwieranych centrach handlowych. Franczyzodawca pomaga w negocjacjach z firmami komercjalizującymi powierzchnie jak i zarządzającymi już istniejącymi galeriami. W wielu przypadkach znalezienie odpowiedniego lokalu pozostawia jednak w gestii lokalnego partnera, który najlepiej zna specyfikę rynku oraz zwyczaje zakupowe klientów.

Koszt wyposażenia dla sklepu monobrandowego w skład którego wchodzą meble, podłoga oraz oświetlenie to ok. 600 euro/m2, jednorazowa opłata franczyzowa wynosi 1,5 tys. euro, opłata licencyjna w wysokości 1 proc. od obrotu jest naliczana kwartalnie. Koszty zakupu mebli do sklepu typu Shop-In-Shop oraz Shop Point ustalane są indywidualnie w oparciu o wielkość i wymiary lokalu. Dla tego rodzaju sklepów nie jest pobierana opłata franczyzowa.

Partnerzy Ecco w ramach pakietu franczyzowego mogą liczyć na wsparcie w postaci rozbudowanego pakietu szkoleń – produktowych, sprzedażowych, visual marchandising oraz zarządzania personelem. Franczyzodawca pomaga również zarządzać kolekcją – wybór kolekcji każdorazowo dostosowywany jest do lokalizacji oraz do grupy docelowej klientów. Partnerzy Ecco otrzymują wsparcie marketingowe – uczestnictwo w kampaniach marketingowych, pozycjonowanie sklepu na stronie internetowej, uczestnictwo w programie lojalnościowym Ecco Club, częściowa partycypacja w kosztach lokalnych inicjatyw marketingowych.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021