TravKon wspiera biznes w turystyce

Właściciel Grupy Camel Travel, Tomasz Kozikowski przewiduje, że coraz więcej klientów będzie korzystać z usług internetowych biur podróży.
Poniedziałek
17.05.2010
Grupa Camel Travel wprowadza nową markę.
 

Nazwa TravKon powstała w wyniku zestawienia słów Travel i Konsolidacja. Nowa sieć działająca w ramach Grupy Camel Travel skupia ofertę polskiego oraz niemieckiego rynku turystycznego. Plan rozbudowania największej sieci internetowo-stacjonarnych subagencyjnych biur podróży powstał z myślą o osobach pragnących otworzyć własny biznes w branży turystycznej w formule ukierunkowanej na sprzedaż stacjonarną.

- Z naszych obserwacji wynika, że mimo rosnącego zainteresowania sprzedażą internetową wiele osób wciąż chce otwierać stacjonarne placówki biur turystycznych. Postaraliśmy się więc wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, tworząc markę TravKon. Nie wyklucza to oczywiście możliwości tworzenia własnej strony internetowej w celu prezentacji oferty – mówi Tomasz Kozikowski, właściciel Grupy Camel Travel.

Opłata licencyjno-szkoleniowa w nowym systemie wynosi 8 tys. zł. W podobnej kwocie można zamknąć koszt aranżacji i wyposażenia biura. Opłaty bieżące stanowią 4 proc. od podstawowych stawek prowizyjnych danego operatora. Partner płaci też 150 zł miesięcznie netto za serwis informacyjny i wysyłkowy, a także opcjonalnie 1 tys. zł netto za uruchomienie strony internetowej.

Zdaniem analityków branżę turystyczną czeka w następnych latach okres intensywnego rozwoju. Tomasz Kozikowski przypomina jednak, że ten sektor jest zależny od wielu czynników makroekonomicznych oraz losowych, jak np. obserwowany ostatnio wybuchu wulkanu.

- Koniunkturę w branży trudno oszacować precyzyjnie w perspektywie dłuższej niż jeden rok. Największy roczny wzrost obrotów firmy z branży zanotowały w lutym, jednak teraz ich sytuacja może się pogorszyć ze względu na wahania na rynku walutowym - mówi Kozikowski. - Z kolei przykład Grecji pokazuje, jak szybko może ulec zmianie sytuacja w wypadku ważnej celu turystycznego. Z drugiej strony styl, w jakim Polska przeszła przez światową recesję, daje wyraźne podstawy do oczekiwania wzrostu sprzedaż.

Właściciel Grupy Camel Travel wskazuje też na trendy, jakie prawdopodobnie zapanują w branży turystycznej w nadchodzących latach.

- Coraz więcej klientów będzie korzystać z usług internetowych biur podróży – przewiduje Kozikowski. - Ta tendencja jest już bardzo wyraźna w krajach zachodniej Europy, gdzie udział w rynku rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem portali turystycznych jest kilkukrotnie większy niż w Polsce. U nas coraz śmielsze dokonywanie rezerwacji hoteli czy biletów, a także sprawne narzędzia do transferu środków przyśpieszą dodatkowo ten proces.

(gum)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

POPULARNE NA FORUM

Noclegi dla firm - czy warto?

Jak potrzebujecie wyposażenia hotelu to sprawdźcie sobie firmę http://womeb.com.pl/meble-hotelowe-restauracyjne/ Dostaniecie u nich bardzo fajnie wykonane meble. W dodatku ...

16 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Pensjonat - warto czy nie?

To bardzo ciekawy temat. Warty zbadania. color switch little big snake

2 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Hotelik

Thanks for the useful post, I go to your site just in search of such information 192.168.1.1

23 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2018
Hotelik

Ciężko jest wybrać dobre miejsce co nie :D Też mnie co roku trapił ten problem. Ale w zeszłym roku ten wpis https://www.morzeweb.pl/blog/gdzie-nad-baltyk/ pomógł mi...

23 wypowiedzi
ostatnia 05.06.2018
Domki zamiast hotelu

Nad morzem to w sumie ciężki wybór bo i domków i hoteli jest multum. Ja co roku posiłkuję się tym blogiem https://www.morzeweb.pl/blog/gdzie-nad-baltyk/ w wyborze...

24 wypowiedzi
ostatnia 05.06.2018
Pensjonat - warto czy nie?

Pensjonat - taki pomysł od dawna chodzi mi po głowie. Zawsze chciałem prowadzić własny biznes jednak zawsze nie było czasu lub praca pochłaniała całkowicie. Tymczasem...

2 wypowiedzi
ostatnia 05.06.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Betrug!!!!. Wir haben in Warschau-Modlin ein Auto mit mehr Schäden erhalten als im Übergabeprotokoll angegeben. Das haben wir dem Mitarbeiter sofort gemeldet. Bei...

28 wypowiedzi
ostatnia 05.06.2018
Organizacja wycieczek

Android mobiles may give some delay due to low battery, network problems this web is used. web.whatsapp.com

50 wypowiedzi
ostatnia 02.06.2018