Suchą nogą z kryzysu

W systemie franczyzowym funkcjonuje 61 placówek marki CCC, czyli o ponad 10 mniej niż jeszcze pod koniec ubiegłego roku. Obrazuje to strategię prezesa grupy NG2 Dariusza Miłka, który otwarcie deklaruje, że będzie stopniowo rezygnował z sieci franczyzowej na rzecz własnych lokali.
Środa
19.05.2010
NG2 w pierwszym kwartale 2010 roku sprzedało buty za 196 mln zł i zarobiło na czysto ponad 5 mln zł.
 

Wartość przychodów ze sprzedaży w pierwszych trzech miesiącach 2010 roku przewyższa wynik z analogicznego okresu ubiegłego roku o ponad 20 proc. Zysk netto wzrósł natomiast o 10,6 proc. Właściciel grupy NG2, Dariusz Miłek określa wyniki jako dobre, choć przyznaje, że spółka musiała zmagać się niesprzyjającymi siłami natury.

- Pierwszy kwartał 2010 roku był dość trudny dla branży obuwniczej. Przede wszystkim z uwagi na długą zimę, która odsunęła w czasie rozpoczęcie wiosennego sezonu sprzedaży - przyznaje Miłek. - Pomimo to udało nam się osiągnąć dobre wyniki finansowe. Naszym strategicznym celem pozostaje zwiększanie udziału i umacnianie naszej pozycji lidera na polskim rynku obuwniczym.

Wśród głównych założeń NG2 Dariusz Miłek wymienia też zwiększenie efektywności, a także większą dyscyplinę kosztów.

Sieć sprzedaży grupy po trzech pierwszych miesiącach 2010 roku obejmowała łącznie 699 placówek, w tym 573 sklepów własnych 262 salony CCC w Polsce i 40 w Czechach, 223 salonów BOTI oraz 48 butików QUAZI.

W systemie franczyzowym funkcjonuje 61 placówek marki CCC, czyli o ponad 10 mniej niż jeszcze pod koniec ubiegłego roku. Obrazuje to strategię Dariusza Miłka, który otwarcie deklaruje, że będzie stopniowo rezygnował z sieci franczyzowej na rzecz własnych lokali.

W tym roku NG2 chce otworzyć co najmniej 78 sklepów. Docelowo produkty grupy mają być dystrybuowane poprzez sieć 1070 sklepów w Polsce. W Czechach grupa planuje rozszerzyć swoją sieć do 70 salonów CCC.

(gum)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.