21.05.2010

Zapach jaśminu

Eko Holding tworzy nową sieć, drogerie Jasmin.

Eko Holding to jedna z największych sieci supermarketów w Polsce działających pod znakiem Eco i Rabat. W jej skład wchodzi również Polska Grupa Drogeryjna, zajmująca się hurtową dystrybucją artykułów drogeryjnych. W marcu tego roku spółka zadebiutowała na parkiecie głównym warszawskiej GPW. W kwietniu Eko Holding przejął sieć marketów Inter-Kram, zaś PGD kupiło ponad 60 proc. udziałów sieci Drogerie Aster. To właśnie na bazie drogerii Aster zostanie zbudowana nowa sieć drogeryjna, Jasmin. Do tej pory podpisane zostały już 34 umowy franczyzowe.

Do tej pory podpisane zostały już 34 umowy franczyzowe z osobami zainteresowanymi przystąpieniem do sieci Jasmin.

- Chcemy zaproponować naszym klientom, właścicielom niezależnych drogerii, wstąpienie do sieci Jasmin. Niewątpliwą korzyścią „zrzeszenia” jest wzmocnienie pozycji w kontaktach z producentami. Proponujemy m.in. wspólną politykę handlową, marketingową, zintegrowany system komputerowy i atrakcyjną wizualizację sklepów - mówi Marzena Gradecka, prezes Polskiej Grupy Drogeryjnej

Spółka Eko Holding podała też informacje o wynikach finansowych za pierwszy kwartał 2010 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły 296,9 mln złotych i wzrosły o 3,6 proc. w porównaniu z I kwartałem 2009 roku, gdy ukształtowały się na poziomie 286,7 mln złotych. Grupa Eko Holding S.A. wypracowała zysk brutto w wysokości 5,5 mln złotych, co oznacza wzrost o 4 proc. (5,3 mln złotych w I kw. 2009 roku). Zysk netto zmniejszył się z 4,27 mln zł w I kwartale 2009 roku do 4,08 mln zł w I kwartale 2010 roku (spadek o 4,4 proc.).

(mak)