31.05.2010

Biznes z misją

- rozmowa z Anetą Fendorf, dyrektor zarządzającą sieci Galeria Zdrowia

Określacie się Państwo jako sieć specjalistyczna. Co to znaczy?
Sieć specjalistyczna to przede wszystkim wysoki poziom kompetencji. Działamy w wyjątkowej branży jaką jest rynek sprzętu rehabilitacyjnego i ortopedycznego i jako jedyna w Polsce firma oferujemy licencję franczyzową. Naszymi klientami są osoby niepełnosprawne, ludzie z kontuzjami czy urazami wymagającymi rehabilitacji oraz osoby starsze. To wymagająca grupa odbiorców, która oczekuje fachowości zarówno w zakresie doboru odpowiedniego sprzętu, jak i procesie ubiegania się o dofinansowanie z NFZ, PCPR, MOPS czy rozmaitych fundacji. Nasi franczyzobiorcy i ich pracownicy muszą nabyć fachową, niekiedy techniczną, wiedzę o sprzęcie, jego właściwościach i funkcjach, jak i sprawnie poruszać się w regulacjach prawnych i procedurach instytucji współfinansujących zakup klienta.

Aneta Fendorf, dyrektor zarządzająca sieci Galeria Zdrowia.

Czy to znaczy, że szukacie ludzi z branży?
Niekoniecznie. Nasz przyszły franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia w tej branży lub legitymować się wykształceniem fizjoterapeuty. Przygotowując się do sprzedaży licencji postawiliśmy sobie za cel takie przygotowanie naszych franczyzobiorców i taki przepływ know-how, żeby po roku współpracy byli ekspertami w swojej dziedzinie.

Co jest najtrudniejsze w tym biznesie?
Początki. Franczyzobiorcy narzekają niekiedy na zawiłości rozliczeń z NFZ, ale nie jest to element nie do przejścia. Biznes jest jednak skonstruowany tak, że ma szansę zwrócić się już po roku działalności. Poza aspektem biznesowym plusem jest także element satysfakcji, bo na co dzień w jakiś sposób pomagamy ludziom lub przynajmniej ułatwiamy im życie.

rozmawiała (mak)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0