Kiedy wreszcie zarobię

Czy bardziej opłaca się otworzyć szkołę nauki jazdy, czy własny bank? Odpowiedź znajdziesz we Własnym Biznesie. Przeczytaj, ile można zarobić na lodziarni, sklepie wędkarskim i szklarni. Ponadto prezentujemy 10 pomysłów na salon urody. Sprawdzamy, po jakim czasie nowo powstała firma zaczyna zarabiać i która forma prawna prowadzenia działalności jest najkorzystniejsza. Radzimy, co należy zrobić, aby dobrze zaprezentować się przed kontrahentami. Z aktorem Michałem Żebrowskim rozmawiamy o jego teatrze i Kubie Wojewódzkim.
 

W czerwcowym numerze 6/2010 (64)

Supertemat

Wyczesane zyski
Właścicielami franczyzowych salonów fryzjerskich i kosmetycznych są przede wszystkim kobiety. Jak się okazuje, słaba płeć dobrze sobie radziw branży, z usług której sama najczęściej korzysta.

Przegląd marek franczyzowych z branży uroda i fryzjerstwo: Berendowicz&Kublin, Eric Stipa, Jean Louis David, Trendy Hair Fashion, Camille Albane, Expelos – Centrum Fotodepilacji i Fotoodmładzania, Bailine, Glamour Studio Paznokci, Yasumi, Vacu Fit.

Otwieramy salon fryzjerski
Kiedyś tylko fryzjerzy z tytułem mistrza mogli otworzyć zakład fryzjerski. Dziś na rynku działa wiele salonów fryzjerskich, niekoniecznie prowadzonych przez fryzjerów. Najlepiej radzą sobie te, które w ofercie mają zarówno usługi fryzjerskie, jak i kosmetyczne.

Raport specjalny

Kiedy firma zaczyna zarabiać?
Niejeden świeżo upieczony przedsiębiorca zadaje sobie pytanie: kiedy wreszcie moja firma zacznie przynosić upragnione zyski? Czas oczekiwania na pierwszy milion warto umilić sobie lekturą o tym, w jakich branżach zakładać firmę i jakich błędów uniknąć na starcie by czekanie na zyski trwało jak najkrócej.

Moim zdaniem

Na czym by tu zarobić
W wakacje znów rozłożymy się na plaży, żeby w atmosferze ciepłej nudy podumać, jak by tu się wzbogacić.

W czasie deszczu rośnie branża turystyczna
Sprzedaż wycieczek zagranicznych w Polsce skazana jest na sukces, bo według znanego powiedzenia, zima w Polsce trwa dziewięć miesięcy, a później to już tylko lato i lato. Najczęściej zimne.

Fakty trendy

Na dodatek franczyza
Inwestycja w system franczyzowy nie musi wiązać się z wysokimi kosztami ani oznaczać zmiany wyglądu placówki, którą już prowadzimy. Wystarczą niewielkie środki finansowe i kilka metrów kwadratowych, żeby w sklepie pojawiło się stoisko znanej marki, które wzbogaci ofertę naszego punktu.

Nowakowski rozdaje pieniądze
Firma Gorąco Polecam Nowakowski, rozwijająca sieć sklepów z pieczywem, oferuje franczyzobiorcom dofinansowanie początkowej inwestycji w wysokości co najmniej 130 tys. zł.

Playboy w wersji light
Firma Disenso, wyłączny dystrybutor produktów odzieżowych marki Playboy na Polskę, rusza z nową ofertą franczyzową.

Franczyza pod namiotem
Glazura za Grosze rozwija sieć franczyzową.

Wzmocnij pancerz, pokryj czołg
Dystrybutor poliuretanowych warstw ochronnych Line-X Polska szuka partnerów.

Carrefour mnoży szyldy
Zniknie marka Carrefour 5 minut, a w jej miejsce pojawi się Carrefour Express. Do końca 2010 roku zarząd sieci marketów chce zwiększyć liczbę partnerskich sklepów z 40 do 80.

Pierwszy Contact w Polsce
W Wałczu, w województwie zachodniopomorskim, powstał pierwszy w Polsce supermarket Intermarché pod szyldem Contact.

Franczyza jak dąb
Firma Zajda, budująca domy z drewnianych bali, rozpoczęła rozwój sieci franczyzowej.

Widoczność w sieci
Kanadyjska firma We Simplify The Internet poszukuje masterbiorców w Polsce.

Wzrośnie spadnie

Franczyza tańczy na parkiecie
Coraz więcej franczyzowych sieci wybiera się po kapitał na giełdę. Dla jednych taki krok może okazać się energetyzującym podmuchem pomyślnych wiatrów, dla drugich – samobójczym strzałem w kolano. Warto przyjrzeć się doświadczeniu tych, którym się udało i pouczyć się na cudzych błędach.

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

384 pomysły na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Własny Biznes

Ten teatrzyk jest zagrany dla pieniędzy
– Na teatrze można i trzeba zarabiać – mówi Michał Żebrowski, aktor i dyrektor programowy Teatru 6. Piętro.

Moja firma

Jazda po kasę
Zanim na ulicę wyjedzie „elka”, przedsiębiorca musi przystosować samochody do nauki jazdy, wynająć plac manewrowy i uzyskać wpis do rejestru firm prowadzących naukę jazdy. Dopiero wtedy może zacząć szukać pierwszych uczniów. Na szczęście chętnych na kurs prawa jazdy nie brakuje.

Zanęcić i złowić klienta
Dziś sklepy wędkarskie zakładają tylko leszcze. Szansę na zarobek mają wyłącznie punkty z kilkunastoletnią tradycją albo ze wsparciem mediów o wędkarstwie. Niezbędna jest też dobra lokalizacja, najlepiej na trasie wyjazdu z miasta w kierunku popularnych wśród wędkarzy jezior i rzek.

Interes robiony na zimno
Lodziarnia w centrum handlowym może zarabiać cały rok. Gdy mieści się przy ulicy – tylko przez kilka miesięcy, za to zyski miesięczne są większe. Warto próbować swoich sił w tej branży, bo Polacy lubią lody i spożywają ich coraz więcej.

Jest sprawa

Gdzie ta myjnia wymarzona w snach?
Od ponad roku firma Carwash Investment zachęca potencjalnych franczyzobiorców do otwierania myjni. Na razie cały biznes sprowadza się do podpisywania kolejnych umów i pobierania kaucji, bo jak dotąd nie działa ani jedna myjnia sieci. A franczyzobiorcy się skarżą.

Na prawo patrz

Która spółka pasuje do ciebie
Decydując się na działalność pod cudzą marką, należy dobrze przemyśleć, w jakiej formie prawnej będzie się ją prowadzić. Jednym bardziej opłaca się zarejestrować firmę w formie jednoosobowej działalności gospodarczej, innym założyć spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

Mój franchising

Firma z misją
– Branża niełatwa, ale biznes dobrze skonstruowany, a praca satysfakcjonująca – mówi o Galerii Zdrowia Tomasz Drab, jeden z jej franczyzobiorców.

Azymut na bank
Z nauczycielki geografii stała się partnerem banku BZ WBK. Jak jej się to udało? – Żadnego biznesu się nie boję – deklaruje Monika Henzel, zarządzająca trzema placówkami partnerskimi BZ WBK.

Biznes regionalny

Biznes nie dla narcyza
Produkcja sadzonek kwiatowych to interes dla tych, którzy umieją połączyć pasję z pracą. Tej ostatniej na pewno nie zabraknie przez cały rok, choć większość zysków pojawia się wiosną.

Tablica Ogłoszeń

Szkolenia dla przedsiębiorców
Poniżej prezentujemy adresy stron WWW z informacjami o szkoleniach, dzięki którym łatwiej będzie odnieść sukces w biznesie.

Biznes Style

Polacy robią interesy w Libanie
Komukolwiek Liban i jego stolica kojarzą się jeszcze dzisiaj z wojną i bombardowaniami, ten jest w dużym błędzie. Wielkie centra handlowe, które jak grzyby po deszczu powstają w Bejrucie, to ogromna szansa również dla polskich przedsiębiorców.

Znana marka

Zyskowny świat Walta Disneya
Stworzył imperium rodzinnej rozrywki. Zbudował świat, w którym rzeczywistość miesza się z wyobraźnią i który pozwala na chwile wzruszenia i zapomnienia. Świat, który dzisiaj przynosi 3 miliardy dolarów zysku rocznie.

Dobre rady

Sztuka wystąpień publicznych w biznesie
Przemówienie na spotkaniu zarządu, złożenie raportu z wykonanych zadać na spotkaniu zespołu projektowego, indywidualne spotkania z kontrahentami. Biznes wymaga od przedsiębiorcy ciągłego prezentowania siebie i firmy. Jak być aktorem w biznesie, by zasłużyć na oklaski klientów?

Firma na krechę
Dobry zwyczaj, nie pożyczaj – mówi stare polskie przysłowie. Są jednak takie momenty, kiedy pożyczyć trzeba, a nawet warto.

ABC firmy

Zasady oświetlania wnętrz sklepów
Klient kupuje wzrokiem. Najchętniej wybiera produkty, których wygląd jest naturalny i świeży. Aby wyeksponować te atuty, potrzebne jest odpowiednie oświetlenie ekspozycji.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748