09.06.2010

OTCF umacnia się po fuzji i planuje debiut giełdowy

Spółka powstała w wyniku połączenia 4F Sport Performance i Outhorn chce stać się liderem rynku modowo-sportowego w tej części Europy.

Przeprowadzone na początku kwietnia tego roku połączenie dwóch firm odzieżowych i przekształcenie ich w spółkę pod nazwą OTCF już przynosi efekty. Zjednoczone w ramach jednego podmiotu marki mają teraz wspólną księgowość, a jako duże przedsiębiorstwo zyskały atrakcyjną pozycję negocjacyjną w rozmowach z potencjalnymi kredytodawcami.

Modelki w ubraniach 4F.

Jak przyznaje prezes OTCF, Igor Klaja, fuzja to pierwszy krok w kierunku debiutu giełdowego.

OTCF to spółka powstała w wyniku połączenia firm kontrolowanych przez jednego właściciela – Igora Klaję. Jak sam przyznał w wywiadzie dla magazynu Shopping Center Poland, fuzja to pierwszy krok na długiej drodze przekształceń jego biznesu.

- To jedna z największych fuzji na rynku modowo-sportowym w ostatnich latach, nie licząc przejęcia Artmana przez LPP. Zmiana ma doprowadzić do utworzenia przedsiębiorstwa będącego pod wieloma względami liderem w tej części Europy, jeśli chodzi o branżę outdoorowo-sportową - mówił Klaja. - Zależy nam na przygotowaniu OTCF do wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych. Chcielibyśmy, aby debiut odbył się nie później niż w październiku przyszłego roku.

Kontrolowane przez spółkę OTCF sieć sklepów 4F rozwija się również w formule franczyzowej. Sklepy tej marki mają najczęściej powierzchnię od 100 do 250 m2. Koszty wykończenia i wyposażenia lokalu wahają się od 800 zł do 1,2 tys zł za m2. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 1,7 tys. zł. Placówki mieszczą się najczęściej w galeriach handlowych oraz przy głównych ulicach handlowych większych miast.

(gum)