14.06.2010

Żabka rozwija marki własne

Żabka Polska podjęła decyzję o rozwoju segmentu marki własnej.

Pierwsze 70. produktów jest już dostępnych w sklepach sieci, do końca roku ma być ich 200.

Przedstawicieli sieci twierdzą, że towary produkowane na zlecenie Żabki będą o około 30 proc. tańsze od swoich markowych odpowiedników. Wśród grup asortymentowych, w których pojawiły się marki własne są między innymi produkty nabiałowe, wędliny, słone przekąski, piwo, napoje, konserwy i przetwory rybne oraz słodycze.

Penta Investments, właściciel sieci sklepów Żabka wykupiła 100 proc. udziałów firmy PR Market, która pod marką Koruna zarządza 45 supermarketami w Czechach. Wartość transakcji nie została upubliczniona.
- Prawie 2 lata temu rozpoczęliśmy rozwój sieci sklepów Żabka w Czechach. Obecnie działa tam 100 placówek. Naszą ambicją jest doprowadzenie do konsolidacji niezależnego rynku detalicznego w Polsce i Czechach. Zakup Koruny to pierwsza transakcja, ale przygotowujemy kolejne - mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska SA.

Sklepy Żabka są prowadzone przez ajentów na zasadach własnej działalności gospodarczej na podstawie umowy współpracy. Na mocy umowy ajenci otrzymują w podnajem przygotowany do otwarcia, zatowarowany sklep o powierzchni około 70 m2. Towar podlega kredytowi kupieckiemu, czyli trzeba za niego zapłacić dopiero po sprzedaży klientowi. Ajentem Żabki może zostać każda osoba, która pomyślnie przejdzie proces rekrutacji i szkoleń.

Spółka Żabka jest właścicielem prawie 2200 sklepów w całej Polsce.

(smoli)