01.07.2010

Testują nowy koncept

Sieć franczyzowa Chata Polska testuje w wybranych placówkach nowy format sklepów.

Do końca 2010 roku w nowej formule ma funkcjonować ok. 30 placówek. Projekt ten, jak przekonują przedstawiciele sieci, jest przełomowy w trzynastoletniej historii sieci i kluczowy dla jej rozwoju oraz budowy nowoczesnego wizerunku marki, dlatego nosi nazwę Nowa Chata Polska. Testowany koncept detaliczny powstał we współpracy specjalistów Chaty Polskiej z biurem projektowym, realizującym projekty shop konceptów w całej Europie.

Nowa Chata Polska w Swarzędzu.

- Otwarcie pierwszego sklepu wg nowej koncepcji we wrześniu 2009 r. zakończyło wieloetapowy proces prac studyjnych oraz wdrożeniowych - mówi Beata Orcholska, dyrektor generalny Chaty Polskiej. - Założeniem Nowej Chaty Polskiej jest nadanie marce świeżości oraz bardziej współczesnego charakteru przy zachowaniu dotychczasowych atutów marki, stąd połączenie nowoczesności z tradycją Chaty Polskiej.

Idea ta została przełożona na wszystkie aspekty działalności sklepu. Efektem wdrożenia konceptu ma być min. nowa, bardziej ergonomiczna aranżacja sali sprzedaży, nowoczesne, ale nawiązujące do motywów staropolskich, wyposażenie placówki, nowy system identyfikacji wizualnej w tym nawiązujące do pierwotnego logo Chaty Polskiej, optymalizacja asortymentu oraz nowe standardy jakości obsługi klienta.

Celem biznesowym konceptu jest budowa lojalności oraz pozyskanie nowych klientów a także optymalne wykorzystanie powierzchni sprzedaży, co ma bezpośrednio wpłynąć na obrót punktów handlowych w przełożeniu na metr kwadratowy placówki. Obecnie w nowym koncepcie funkcjonuje 7 sklepów zlokalizowanych w Poznaniu i okolicach. Według informacji uzyskanych od centrali, każdy z nich zanotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

- Nasz nowy koncept został przebadany w sklepie testowym w Poznaniu pod koniec 2009 r. przez firmę Pentor – mówi Beata Orcholska. – Jesteśmy przekonani, że odświeżony charakter sklepów zagwarantuje konkurencyjność na rynku oraz atrakcyjność dla konsumenta w perspektywie kilkunastu lat.

Przedstawiciele Chaty Polskiej podkreślają, że wdrożenie nowego konceptu nie jest jednorazowym wydarzeniem dotyczącym nowej aranżacji wnętrz czy nowych standardów ekspozycji produktu i obsługi klienta. Wg nich to przede wszystkim jasno określony kierunek rozwoju sieci oraz zbiór procedur, które w zależności od potrzeb rynku i oczekiwań konsumentów będą z czasem implementowane, gwarantując wyróżnienie w ofercie rynkowej.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora