Sieć sklepów Groszek liczy obecnie ponad 1,1 tys. placówek, a ich iczba cały czas rośnie.
Piątek
02.07.2010
Spółka zapowiada, że zakończy bieżący rok przychodami w wysokości 6 mld zł. Firma nie będzie też żałować pieniędzy na inwestycje.
 

W tym roku przychody ze sprzedaży całej Grupy mają sięgnąć 6 mld zł. Znaczące będą też nakłady inwestycyjne, na które firma zamierza przeznaczyć 200 mln zł. Pieniądze te zostaną przeznaczone na rozwój sieci sklepów detalicznych i nowe hale cash and carry. Zarząd zapowiada też przejęcia. Do końca roku do portfela Emperii mają dołączyć przynajmniej dwa, trzy podmioty, których obroty sięgają 200 mln zł. Pretekstem do podania prognoz finansowych stała się 20 rocznica powstania firmy.

- Gdy grupa rozpoczynała działalność, zatrudniała zaledwie 5 osób i zajmowała niewielki magazyn w centrum Lublina. Dziś jesteśmy największą polską grupą handlową. Mamy z czego być dumni - mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperii. - Większość celów, jakie przed sobą stawialiśmy, udało nam się zrealizować. Jesteśmy na etapie udoskonalania organizacji, pochylamy się nad jakością, produktywnością i kosztami. Myślimy też o kolejnych połączeniach i konsolidacji rynku. Chcemy się dalej rozwijać i poprawiać wyniki finansowe, to nieustający cel stojący przed firmą – dodaje Kawa.

W przeciągu kilkudziesięciu lat lubelska Emperia z małej, lokalnej firmy stała się jednym z największych podmiotów działających na polskim rynku FMCG, w którego skład wchodzą sieci sklepów spożywczych i hurtowni. Trzon Grupy Handlowej Emperia tworzą spółki dystrybucyjne oraz spółki zajmujące się handlem detalicznym. W skład grupy wchodzą również podmioty świadczące usługi informatyczne i deweloperskie.

Cztery, spośród siedmiu brandów detalicznych, jakie znajdują się w portfelu Emperii, jest rozwijana za pośrednictwem franczyzy. W ten sposób spółka buduje sieci sklepów Groszek, Lewiatan, Eurosklep i delikatesów Milea. W ciągu pierwszego kwartału bieżącego roku Emperia powiększyła wszystkie swoje koncepty franczyzowe o ponad 400 nowych placówek. Dziś, poprzez swoją sieć dystrybucyjną, opartą głównie na spółce Tradis, Emperia dostarcza ponad 27 tysięcy różnego rodzaju produktów do 50 tysięcy sklepów w całej Polsce. Od 2002 roku spółka jest notowana na warszawskiej GPW.

(mak)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.