07.07.2010

Da Grasso przebija dwie setki

Sieć pizzerii i restauracji już 203 lokale, a Mundial gastronomii służy.

Najnowsze pizzerie otwarto w Gdyni, Końskich i w Ząbkach. W ciągu najbliższych dwóch miesięcy sieć ma rozszerzyć się o kolejne 7 lokali, m.in. w: Zakopanem, Jarosławiu, Leżajsku, Częstochowie, Piotrkowie Trybunalskim i Raciborzu.

Obecnie Da Grasso to 10 restauracji, 169 pizzerii, 22 pizzerii premium oraz 2 pizzerie Da Grasso Express.

- Szybki rozwój sieci Da Grasso to dowód na to, że dobrze znamy naszych klientów. Nowe lokale oferują bardziej nowoczesny i wysmakowany wystrój wnętrz. Jesteśmy dumni z obecności w prawie 140 polskich miastach – mówi Magdalena Piróg, wiceprezes Da Grasso.

Pierwsza firmowa pizzeria powstała w Łodzi pod koniec lat 90. Zieleń kontrastująca z ognistą czerwienią, to początek marki Da Grasso, która w kolejnych latach zaistniała już jako sieć franczyzowa, skupiająca pizzerie i restauracje na terenie całego kraju. Obecnie Da Grasso to 10 restauracji, 167 pizzerii, 21 pizzerii premium oraz 2 pizzerie Da Grasso Express. Na początku tego roku miała zostać przejęta przez gastronomiczną spółkę Sfinks, jednak termin akwizycji został przesunięty na koniec lipca.

Mistrzostwa świata w piłce nożnej to dobry okres dla gastronomii. Z badań firmy ABC Rynek i Opinia wynika, że podczas mistrzostw Europy w 2004 roku tylko co dwudziesty kibic oglądał mecze poza domem. Tegoroczny Mundial wyciągnął do restauracji i pubów już co 11 fana futbolu. Zespół badawczy firmy ABC Rynek i Opinia wskazuje na wzrostowy trend, który może dodatkowo pozwolić zarobić restauratorom przy okazji EURO 2012. W turnieju na pewno zagra polska reprezentacja, a to spotęguje emocje.

(gum)