28.07.2010

Redan zwiększa sprzedaż i marże

Łódzka spółka odzieżowa podała wyniki za pierwsze półrocze.

Wstępne podsumowanie pierwszego półrocza 2010 niesie optymistyczne informacje. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 141,4 mln zł i były o 3 proc. wyższe od ubiegłorocznych wyników za analogiczny okres. O 8 proc. wzrosła też marża handlowa.

Modelka prezentuje ubrania marki Troll.

Redan sprzedaje swoje produkty w czterech sieciach detalicznych: Top Secret, Troll, Top Secret&Friends oraz Textilmarket.

- W pierwszym półroczu, pomimo niesprzyjających warunków, wypracowaliśmy sprzedaż i marżę handlową na satysfakcjonującym poziomie, w obu sektorach naszej działalności, dyskontowym i modowym – mówi Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan

W pierwszym półroczu ponad połowa sprzedaży Grupy Redan była realizowana na rynku dyskontowym. Obroty sieci Textilmarket wyniosły 75,1 mln zł i były o 18 proc. wyższe niż przed rokiem. Tak dobrze nie jest już w sektorze modowym, gdzie spółka zanotowała blisko 4 proc. spadek sprzedaży, która osiągnęła w ubiegłym półroczu poziom 58,8 mln zł. Jednocześnie sprzedaż produktów z segmentu modowego o 4 proc. wzrosła za granicą i wyniosła 4,8 mln zł. Słabe wyniki tego sektora są przede wszystkim efektem niesprzyjającej aury. Sprzedawcom dała się we znaki długa i mroźna zima, a później chłodna i deszczowa wiosna. 1 proc. spadek sprzedaży odnotował cały rynek modowy. Sprzedaż produktów łódzkiej spółki jest prowadzona w czterech sieciach detalicznych: Top Secret, Troll, Top Secret&Friends oraz Textilmarket liczących prawie 350 sklepów.

(mak)