Czwartek
19.08.2010
Sieć restauracji serwujących świeże sałatki uruchomiła lokal w stolicy Małopolski.
 

Salad Story jest siecią restauracji, w której klienci mogą zamówić sałatki na bazie mieszanki zielonych sałat z różnymi dodatkami: mięsnymi, mącznymi, warzywnymi oraz nabiałowymi. Potrawy przygotowywane są na oczach klienta ze świeżych i naturalnych składników. Uzupełnienie menu stanowią zupy kremy, kanapki wrap w tortillach, warzywne tarty, nadziewane ziemniaki grillowe.

Pod logo Salad Story działa dziewięć punktów gastronomicznych, siedem własnych i dwie franczyzowe. Ostatnie otwarcie miało miejsce w krakowskiej Galerii Kazimierz. Pozostałe lokale działają w Warszawie, Poznaniu i Bielsku-Białej. Planowany jest uruchamianie restauracji własnych w dużych miastach - powyżej 300 tys. mieszkańców oraz jednostek franczyzowych w średnich miastach 100-300 tys. mieszkańców.

Szacowana kwota inwestycji w sałatkowy biznes wynosi 250 tys. zł. Do tego dochodzi jeszcze opłata licencyjna - 30 tys. zł. Franczyzodawca oferuje partnerom know-how obejmujące szczegółowy podręcznik operacyjny, książkę kucharską, materiały graficzne i reklamowe, wsparcie i koordynacja przy projektowaniu, wykańczaniu, uruchomieniu oraz zarządzaniu lokalem. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem w centrum handlowym - na własność lub wynajętym - o powierzchni min. 40 m2 lub powyżej 80 m2 w przypadku restauracji ze stolikami.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz