25.10.2001

Święte Mikołajki

Brytyjska sieć Woolworths wprowadziła do swoich 800 sklepów kostiumy dla pań chcących odegrać rolę Świętego Mikołaja

Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, sieć handlowa Woolworth wprowadziła do swoich sklepów kostiumy dla pań chcących odegrać rolę Świętego Mikołaja pod hasłem „ściśle przestrzegamy przepisów UE w sprawie równouprawnienia”.

Woowotrh wyjaśnił, że prowadzenie strojów dla Świętych Mikołajek było warunkiem utrzymania sprzedaży tradycyjnych kostiumów dla mężczyzn Mikołajów. W nocie wysłanej do brytyjskich mediów specjaliści od public relations Woolworth napisali, że „politycznie poprawni eurokraci z Brukseli mówią, że Święty Mikołaj musi być kobietą”.

Pomysł chwycił, brukowiec „The Sun” zamieścił artykuł o Mikołajce na swej znanej ze względu na zdjęcia półnagich dziewczyn trzeciej stronie.

Przeciw wykorzystywaniu stereotypów o unijnym ustawodawstwie w celach komercyjnych zaprotestowała Komisja Europejska. Zdaniem Komisji cała sprawa jest „żartem reklamowym”.

Więcej: Gazeta Wyborcza, 25 październik 2001

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0