Idea klubów fitness, do których wstęp mają wyłącznie panie, chwyciła w kilkudziesięciu krajach świata.
Wtorek
24.08.2010
Sieć franczyzowych klubów fitness z pierwszej światowej dziesiątki, już jesienią zadomowi się w Polsce. Pierwszy lokal będzie otwarty w Poznaniu.
 

Inaugurujące zajęcia w siłowni dla pań odbędą się 4 października br. Następnie przyjdzie kolej na fitnessy w Rzeszowie, Kaliszu, Warszawie i Wrocławiu.
- Ich liczba powinna gwałtownie wzrosnąć, gdy zaczną się otwierać pierwsze siłownie - zakłada Raul Nelson, odpowiedzialny za rozwój w Europie Wschodniej. Do końca roku firma chce podpisać w sumie sześć umów.

Fitness kluby mają powstawać w miastach powyżej 120 tys. mieszkańców, w proporcji - jedna siłownia na 100 tys. mieszkańców. Wejście do Polski jest częścią korporacyjnej strategii rozwoju w Europie Centralnej i Wschodniej. W tym rejonie system działa już w Bułgarii, Rumunii, na Węgrzech, Słowacji i na Ukrainie.

W Hiszpanii podpisanie trzech pierwszych umów zajęło FitCurves rok. W Czechach, póki co, firma ma jeden kontrakt, chociaż ekspansja na tamtejszy rynek rozpoczęła się w tym samym czasie, co u nas. Wygląda więc na to, że popyt na zajęcia w wysokiej klasy fitnessach w kraju nad Wisłą jest ogromny. O tym, czy opłacalny to biznes, przekonamy się za jakiś czas.

Gary i Diane Heavin, małżeństwo weteranów branży fitness i reklamy, powołało do życia FitCurves w 1992 r., w Teksasie. Założeniem ich projektu było stworzenie miejsca do ćwiczeń fizycznych wyłącznie dla kobiet. Opracowali dla nich specjalny, 30 min. program treningów, który został bardzo dobrze przyjęty. Curvest, firma państwa Heavin, znajduje się niezmiennie wśród 10 najszybciej rozwijających się sieci franczyzowych na świecie. Aktualnie posiada 11 tys. klubów w 67 państwach.

(mip)


Miłka Pejda-Rabij, dziennikarz
Miłosława Pejda-Rabij
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.