29.10.2001

Od garażu do sieci sklepów

Artur Kawa i Jarosław Wawerski zaczynali od handlu sokami w wynajętym garażu. Dzisiaj są współwłaścicielami firmy Eldorado i zarządzają własną siecią sklepów

Jak podaje „Rzeczpospolita”, firma Eldorado zarządzana przez Artura Kawę i Jarosława Wawerskiego ma w grudniu tego roku otworzyć całkowicie zinformatyzowane centrum logistyczne w Lublinie, przy trasie Warszawa – Zamość – Lwów. Będzie ono miało ponad 11 tys. mkw. powierzchni i 13 doków przeładunkowych. Koszt inwestycji wyniósł prawie 20 mln zł i w całości został pokryty z kredytu.

W centrum znajdzie się 7,5 tys. towarów dostarczonych przez czterysta zakładów produkcyjnych i przeznaczonych dla 6 tysięcy obecnych odbiorców Eldorado. Wśród nich jest: dziewięć filii firmy w miastach południowo-wschodniej Polski, szesnaście własnych supermarketów osiedlowych Stokrotka oraz 130 małych i średniej wielkości placówek detalicznych Groszek (franchising), a także niezależnych sklepów spożywczych. Po uruchomieniu centrum logistycznego Eldorado będzie w stanie zaoferować sklepom prawie połowę potrzebnych im towarów

Na nowe inwestycje w przyszłym roku zaplanowano 37 mln zł; te zamierzenia obejmują otwarcie szesnastu nowych sklepów. Według opracowanej przez firmę strategii, w 2010 r. Eldorado ma być firmą ogólnopolską, dysponującą czterema centrami logistycznymi, 55 supermarketami osiedlowymi Stokrotka i 870 sklepami pod nazwą Groszek. Firma Zamierza zająć 1,5 proc. rynku, a jej wpływy ze sprzedaży i innych transakcji związanych z Handlem hurtowo-detalicznym mają, według planów, wzrosnąć do 2 mld zł rocznie. Byłby to duży wzrost, bo ubiegłoroczne wpływy z tej działalności wyniosły 490 mln zł.

Więcej: Lidia Oktaba, Rzeczpospolita, 29 października 2001, „Ekonomia i Rynek”

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0