08.09.2010

9 milionów listów

InPost, prywatny operator pocztowy, zyskuje kosztem narodowego usługodawcy.

Najlepiej świadczą o tym statystyki dotyczące liczby doręczonych przesyłek. O ile jeszcze w styczniu 2008 roku InPost doręczył 1,5 mln listów, tak w grudniu 2009 roku było ich już 9 mln. Przychody firmy w pierwszym kwartale tego roku wyniosły ponad 42 mln zł, co stanowi wzrost o ok. 73 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2009 roku.
- Polski rynek usług to ok. 2,5 mld wysłanych listów - mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost. - Na chwilę obecną obsługujemy 6 proc. rynku, do końca 2010 roku chcielibyśmy podwoić nasz udział.

Placówka franczyzowa InPost. Fot. Integer.pl

W sieci działa aktualnie 120 punktów własnych i 650 franczyzowych. Najbliższe otwarcia kolejnych placówek będą miały miejsce m.in. w Policach, Częstochowie, Pabianicach i we Wrocławiu. Preferowane lokalizacje to centra handlowe oraz supermarkety. Optymalna powierzchnia punktu obsługi klienta to 5-15 m2. O większej konkurencyjności prywatnego operatora pocztowego świadczy rozwój nowych usług. Jedną z nich są Paczkomaty 24/7, czyli urządzenia służące do nadawania i odbierania paczek. Docelowo w Polsce ma działać 800 paczkomatów. Sektor pocztowy nie odczuwa sezonowości, jednak większą liczbę wysyłek notuje się w czasie świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0