13.09.2010

Prezenty tylko zimą

- o sytuacji na rynku produktów ekskluzywnych opowiada Andrzej Partyka, właściciel sieci Galeria Prezentów.

Jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem klientów? Czy w ciągu ostatnich miesięcy zmieniły się ich preferencje zakupowe?

Andrzej Partyka, właściciel sieci Galeria Prezentów.

We wszystkich naszych sklepach niezmiennie najlepiej sprzedają się artykuły piśmiennicze, przede wszystkim Parkera i Watermana. Bardzo popularna jest również mała galanteria skórzana, gdzie prym wiedzie polski producent Marko oraz włoski Christopher Creazioni. W ciągu pierwszego półrocza zanotowaliśmy ogólny spadek sprzedaży. Zmieniły się też nieco kwoty, jakie nasi klienci przeznaczają na zakupy. Rzadziej sprzedajemy produkty droższe niż 600 zł, ale ciągle zdarzają się klienci, którzy na prezenty lekką ręką wydają nawet kilka tysięcy. Dla naszej branży o wiele lepsza jest druga połowa roku, kiedy ludzie nie żałują pieniędzy na świąteczne podarki.

Jakie są plany rozwoju Galerii Prezentów na najbliższe miesiące?

Patrząc na mapę Polski wyraźnie widać, że działamy prawie wyłącznie na południu kraju. Dlatego w najbliższych planach mamy rozwój sieci na północy Polski. Chcemy być obecni w każdym dużym polskim mieście. Niestety nie jest to łatwe, ponieważ w miastach takich jak Szczecin, czy Gdańsk brakuje dobrych lokalizacji w atrakcyjnych galeriach handlowych. Dlatego cierpliwie czekamy i prowadzimy negocjacje mając jednocześnie nadzieję, że już niebawem nasza sieć powiększy się o kolejne sklepy.

Rozmawiała (mak)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0