Sztuka Pieroga w stolicy

Sztuka Pieroga to małe punkty serwujące szeroki asortyment pierogów, placków ziemniaczanych, naleśników i innych dań, na miejscu i na wynos.
Poniedziałek
13.09.2010
Polskie Jadło otworzyło pierwszą w Warszawie pierogarnię pod szyldem Sztuka Pieroga.
 

Po niedawnej konsolidacji Polskiego Jadła i Ko-operatora Bronikowski Górzyński, firma Jana Kościuszki postanowiła rozbudowywać jeden ze swoich projektów biznesowych o nowe lokalizacje. Sztuka Pieroga - sieć restauracji serwujących pierogi - w ubiegły piątek wzbogaciła się o pierwszy stołeczny lokal prowadzony w systemie franczyzowym. Dotychczas jadłodajnie tej sieci powstawały w Krakowie. Teraz spółka planuje dynamiczny rozwój na terenie całego kraju. W najbliższym czasie zostaną otwarte punkty we Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku.

Sztuka Pieroga jest, obok Chłopskiego Jadła, Gościńca i Lanczowiska, kolejnym gastronomicznym przedsięwzięciem spółki Polskie Jadło. To małe punkty serwujące szeroki asortyment pierogów (około 30 rodzajów), placków ziemniaczanych, naleśników i innych dań, na miejscu i na wynos.

W niedalekich planach firmy jest również stworzenie sieci pierogarni zlokalizowanych przy stacjach benzynowych.
- Przy każdej z nich uruchamiane będą mini sklepiki, w których sprzedawać będziemy wytwarzane przez nas produkty, takie jak wiejskie chleby, wędliny, smalec i konfitury oraz wiele innych tradycyjnych dań kuchni polskiej - mówi Jan Kościuszko, prezes spółki Polskie Jadło.

Koszt uruchomienia franczyzowego lokalu pod tą marką to ok. 30-50 tys. zł. Franczyzowa opłata marketingowa wynosi zaś 2-5 proc. od obrotów.

(mip)


Miłosława Pejda-Rabij