Zespół do sprzątania przyjeżdża ze swoim sprzętem oraz środkami czystości.
Wtorek
21.09.2010
Warszawska firma Enyoy Your Party zamierza rozwijać sieć franczyzową.
 

Agata Bonderek na pomysł stworzenia firmy sprzątającej wpadła zaraz po studiach. Chciała otworzyć interes polegający na przygotowaniu pomieszczeń przed domowymi imprezami, a następnie sprzątaniu po nich.

- Jesteśmy po to, żeby doprowadzić mieszkanie albo dom klienta do porządku. Standardowo sprzątamy jeden pokój, przedpokój, kuchnię i łazienkę przed imprezą i po niej (m.in. odkurzanie, mycie podłóg, wycieranie kurzów, wynoszenie śmieci). Robimy też zakupy spożywcze przed planowanym wydarzeniem i po nim - mówi Bonderek.

Dodatkowo w ofercie firmy są usługi takie jak porządkowanie innych wnętrz, czy mycie okien. Zespół do sprzątania przyjeżdża z firmowym sprzętem, m.in. odkurzaczem, mopami, wiadrami, miskami, środkami czystości, a nawet workami na śmieci.

Początkowo właścicielka EYP na rozkręcenie działalności chciała pozyskać dotacje z urzędu pracy, ale proces trwał zbyt długo. Skorzystała więc z własnych oszczędności i finansowej pomocy rodziców. Jej największym problemem było znalezienie dobrych pracowników, którym będzie można zaufać. Gdy w końcu ich znalazła, skupiła się na poszukiwaniu zleceń i reklamie. Póki co Bonderek zatrudnia dwie osoby. Przez pierwsze miesiące otrzymywała średnio dwa zlecenia tygodniowo. Najczęściej było to sprzątanie po domówkach i parapetówkach, czasem po imprezach rodzinnych.

Niedawno uruchomiona została strona internetowa DoPorzadku.pl, która promuje drugą usługę firmy - sprzątanie domów i mieszkań - regularne lub jednorazowe oraz po remoncie.

- W tym przypadku konkurencja na warszawskim rynku jest ogromna, ale powoli, dzięki Enyoy Your Party, torujemy sobie drogę wśród usługodawców - wyznaje Bonderek.

Właścicielka spółki zaczęła rozwijać swój pomysł w oparciu o franczyzę. Lada moment ruszy pierwszy punkt w Gdańsku.

- Ciekawe, że osoby, które są zainteresowane współpracą dowiadują się o naszej firmie poprzez ulotki przeznaczone dla klientów. Właśnie w taki sposób trafił do nas franczyzobiorca z Wybrzeża - kończy szefowa spółki.

(mip)


Miłka Pejda-Rabij, dziennikarz
Miłosława Pejda-Rabij
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.