Eurocash tworzy nową sieć franczyzową

W ramach należącej do Eurocash sieci Delikatesy Centrum działa kilkadziesiąt sklepów należących do Gminnych Spółdzielni „Samopomoc Chłopska”. Złoty Kłos może być pierwszym krokiem giganta FMCG do konsolidacji rynku pod swoim przewodnictwem.
Środa
22.09.2010
Czy powstanie Zielonego Kłosa ma związek z planowanym przejęciem Emperii?
 

Według informacji portalu dlahandlu.pl spółka Eurocash Franczyza, należąca do działającej na rynku FMCG Grupy Eurocash, zarejestrowała znak towarowy nowej sieci sklepów. „Zielony Kłos” to prawdopodobnie krok w stronę konsolidacji Gminnych Spółdzielni „Samopomoc Chłopska” pod jednym franczyzowym brandem.

Przedstawiciele sieci nie podają szczegółów ani nie precyzują planów rozwoju nowego konceptu franczyzowego. Spekulacje o dążeniu przez Eurocash do rozszerzania swoich wpływów wśród GS-ów są czerpane z faktu, że logotyp Zielonego Kłosa jest zbliżony graficznie do znaku towarowego spółdzielni. Poza tym w ramach należącej do koncernu sieci Delikatesy Centrum działa kilkadziesiąt sklepów należących do Gminnych Spółdzielni.

Popularne GS-y są w polu zainteresowania głównych graczy rynku FMCG ze względu na bardzo dobre lokalizacje (małe miejscowości), a także z powodu pokaźnej grupy klientów, przywiązanej do wywodzącej się jeszcze z czasów PRL-u marki.

Pytani przez nas o związek między potencjalną fuzją Eurocashu i Emperii, a powstaniem nowej sieci przedstawiciele tej pierwszej spółki odpowiadają, że to dwa niezależne projekty. Jeśli więc wierzyć słowom menedżerów Eurocashu, to Zielony Kłos nie jest wehikułem, którego zadaniem jest wchłonięcie sklepów franczyzowych Emperii. Wiemy natomiast, co czeka sklepy własne kandydata do przejęcia, gdyby doszło ono do skutku.

- Zgodnie ze swoją strategią Eurocash nie ma własnych sklepów i nie zamierza ich mieć. Jeśli transakcja dojdzie do skutku, intencją Eurocash będzie sprzedaż własnych sklepów prowadzonych aktualnie przez spółki Emperia Holding - mówi Pedro Martinho, prezes Eurocash Franczyza. - Wierzymy, że każdy segment sklepów powinien mieć swoją markę. Nie bierzemy więc pod uwagę ujednolicenia marek franczyzowych. Emperia i Eurocash mają najmocniejsze marki w różnych segmentach rynku. I w oparciu o nie będziemy chcieli dalej się rozwijać.

Do połączenia gigantów rynkowych jednak daleka droga. Grupa Handlowa Emperia pod koniec zeszłego tygodnia wcieliła w życie intensywną strategię obronną. Podjęto działania mające na celu podwyższenie giełdowej wyceny akcji spółki, co w konsekwencji miało utrudnić przejęcie po proponowanej przez Eurocash cenie akcji. Emperia postanowiła wykupić 20 proc. krążących wśród drobnych inwestorów papierów, a w poniedziałek pochwaliła się prognozami zysku. W tym roku ma zarobić na czysto 89 mln zł i osiągnąć 6 mld zł przychodów. Dzięki tym PR-owskim zabiegom w pewnym momencie kurs papierów holdingu wystrzelił w górę aż o 20 proc.

(gum)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.