02.10.2010

Usługi dla firm w centrach handlowych

Punkty Mail Boxes Etc. można spotkać już nie tylko w lokalach przy ulicach miast, ale również w galeriach handlowych.

Pierwszy punkt sieci MBE zgodny z nową koncepcją został otwarty w centrum handlowym Bonarka City Center w Krakowie.
– Fakt, że Bonarka czynna jest codziennie do godziny 21 umożliwia klientom korzystanie z naszej oferty praktycznie przez cały dzień – mówi Izabela Partyka, konsultant ds. rozwoju sieci Mail Boxes.

Witryna punktu MBE w centrum handlowym Bonarka w Krakowie

Usługi oferowane w placówkach Mail Boxes to przede wszystkim przesyłki kurierskie oraz skrytki do wynajęcia, na adres których można zarejestrować działalność gospodarczą.

Mail Boxes posiada w 53 krajach na całym świecie 6 tys. placówek, najwięcej w USA i Kanadzie, gdzie sieć funkcjonuje pod logo TUPSS. W Polsce Mail Boxes znajduje się m.in. w Łodzi, Zielonej Górze, Katowicach, Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Poznaniu. Franczyzodawca właśnie podpisał umowę franczyzową z franczyzobiorcą z Bydgoszczy, który otworzy swój punt w listopadzie tego roku.
- Tak więc z końcem roku będzie działać 13 placówek MBE - mówi Izabela Partyka.

Usługi oferowane w placówce Mail Boxes to przede wszystkim przesyłki kurierskie oraz skrytki do wynajęcia, na adres których można zarejestrować działalność gospodarczą. Na miejscu można zapakować przesyłkę do transportu. Ponadto punkt MBE świadczy takie usługi jak: kopiowanie dokumentów, bindowanie, laminowanie, druk cyfrowy. Klienci mogą dostarczyć materiały na każdym nośniku danych lub przesłać je e-mailem.

Potencjalni franczyzobiorcy MBE to osoby, które szukają pomysłu na biznes, mają oszczędności i chcą zainwestować, a także właściciele mniejszych firm, którzy chcą uzupełnić ofertę. Partner sieci pozyskuje klientów zarówno biznesowych, jak i indywidualnych.
- Przedsiębiorcy, aby zminimalizować koszty działalności, zaczęli zwracać się ku outsourcingowi, czyli zlecaniu innym tego, czego sami nie mogą zrobić szybciej i taniej. Outsourcing usług biurowych staje się coraz powszechniejszy, punkty MBE dobrze wpisują się ze swoją ofertą w tę niszę rynkową - mówi Izabela Partyka.

Aby otworzyć punkt MBE, należy dysponować kapitałem w wysokości 100-120 tys. zł. Opłata licencyjna to koszt 35 tys. zł, opłata miesięczna to 7 proc. od obrotu, składka na fundusz marketingowy to z kolei 2 proc. od obrotu. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to mniej więcej 24 miesiące.

Franczyzodawca chce, aby do końca 2015 roku w Polsce działało 85 punktów MBE.

Mail Boxes Etc. jest członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców.

(dw), (smoli)