Apetyt na lody rośnie
Historia marki rozpoczęła się przed prawie 90 laty w Nowym Jorku. Tutaj bowiem rodzina polskiego emigranta, Reubena Mattusa, założyła w 1921 r. lodziarnię produkującą lody owocowe. Od 1961 r. Mattus rozpoczął sprzedawanie lodów pod nazwą Haagen-Dazs. Właścicielem marki - obecnej w 70 krajach - jest General Mills, jeden z największych koncernów branży spożywczej na świecie. Międzynarodowa sieć lodziarni obejmuje ponad 850 placówek, z czego 300 w Europie.
W tej chwili w Polsce znajdują się dwie lodziarnie działające pod tym szyldem, obie znajdują się w Warszawie. Pierwsza przy ul. Nowy Świat, a druga w centrum handlowym Galeria Mokotów. Działają one w systemie franczyzowym. Firma poszukuje też kolejnych biorców licencji.
– Polska jest w Europie Centralnej i Wschodniej kluczowym rynkiem dla amerykańskiej marki Haagen-Dazs. W związku z tym będzie coraz bardziej wspierana poprzez działania marketingowe i handlowe. W konsekwencji przyniesie to też korzyści naszym franczyzobiorcom – mówi Andrzej Piątkowski, dyrektor firmy na Polskę.
W 2011 r. firma planuje otwarcie dwóch placówek Haagen-Dazs, a do 2020 r. ma zostać uruchomionych ok. 15 lodziarni.
– Wartość rynku lodów rośnie. Spowodowane jest to tym, że konsumenci wybierają coraz częściej produkty lepsze jakościowo i droższe. Chętniej będą kupowane lody familijne (w większych opakowaniach), które są spożywane także w okresie zimowym zamiast tradycyjnych deserów – mówi Piątkowski.
Kwota inwestycji waha się w granicach od 125 do 250 tys. euro, w zależności od wybranego formatu lodziarni. Koszty lokalu, jego adaptacji i wyposażenia oraz personelu ponosi biorca. Najbardziej popularna i rekomendowana forma "classic", to lokal o powierzchni min. 60 m2. Opłata franczyzowa wynosi 25 tys. euro, brak jest jakichkolwiek innych opłat. Zakładany okres zwrotu inwestycji, to trzy do pięciu lat.
(mip)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali