22.10.2010

Eurocash inwestuje we franczyzobiorców

Rusza akademia umiejętności dla personelu i właścicieli sklepów. Eurocash zamierza podwyższyć kwalifikacje 30 tys. osób.

Eurocash chce podnieść kwalifikacje właścicieli i pracowników swoich sklepów detalicznych. Ma to pomóc w walce z hipermarketami. Wzrost liczby wielkopowierzchniowych hipermarketów w Polsce negatywnie wpłynął na sytuację małych i średnich sklepów spożywczych. Udział w rynku tradycyjnych sklepów kształtuje się obecnie na poziomie poniżej 50 proc. Jeszcze w 1998 r. było to ponad 80 proc.

Sklep sieci Delikatesy Centrum.

Wiedza zdobyta podczas szkoleń będzie weryfikowana na podstawie badania "Tajemniczy Klient" przeprowadzanego w sklepach sieci Delikatesy Centrum.

- Akademia Eurocash to projekt składający się z 3 elementów: szkoleń, badania ich efektywności oraz systemu motywacyjnego. Program jest realizowany z Carlsbergiem, Coca-Colą i Unileverem. Dzięki temu właściciele i pracownicy naszych sklepów detalicznych otrzymają dostęp do wiedzy eksperckiej i umiejętności na najwyższym poziomie - mówi Luis Amaral, Prezes Zarządu Eurocash.

Program oraz tematyka kursów zostały dopasowane do czterech głównych grup odbiorców: właścicieli sklepów, kierowników, pracowników działu mięsa-wędliny i pracowników pozostałych działów. Podczas kursów właściciel sklepu będzie mógł poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zarządzania finansami sklepu, zarządzania zespołem oraz tworzenia polityki cenowej oferowanego asortymentu. Pracownicy odpowiedzialni za dział mięsa-wędliny dowiedzą się wszystkiego o kontroli jakości mięsa, o przechowywaniu produktów i ich umiejętnym eksponowaniu.

Drugą częścią projektu Akademii Eurocash objęci są właściciele i pracownicy sklepów Delikatesy Centrum. We wszystkich placówkach przeprowadzone zostanie badania typu „Tajemniczy Klient”. W ten sposób nastąpi weryfikacja skuteczności szkoleń odbytych w Akademii. Badania, prowadzone przy udziale renomowanej firmy badawczej Nielsen, pozwolą obiektywnie ocenić rezultaty szkoleń.

Co kwartał, na podstawie badania „Tajemniczy Klient”, pracownicy 200 najlepszych sklepów, otrzymają nagrody pieniężne. Eurocash przewiduje, że łączna wartość nagród przekazanych bezpośrednio pracownikom franczyzobiorców wyniesie ponad 3 miliony złotych rocznie. Warunkiem otrzymania nagrody jest ukończenie warsztatów związanych z e swoim stanowiskiem pracy oraz zastosowanie wiedzy w praktyce. Motywacyjna część programu Akademii Eurocash to pewne novum na rynku, bowiem franczyzodawca nagradza bezpośrednio pracowników sklepów franczyzowych.

Na stronie Akademiaeurocash.pl każdy franczyzobiorca Eurocash może zapoznać się z planem szkoleń i zapisać się na wybrane kursy (rekrutacja już trwa). Dodatkowo strona umożliwia dostęp do systemu e-learning i narzędzi internetowych wspierających prowadzenie sklepu, takich jak: kalkulator wskaźników efektywnego sklepu, czy kalkulator marż.

Partnerami medialnymi Akademii Eurocash jest portal internetowy Franchising.pl. oraz miesięcznik Wiadomości Handlowe.

(aslod)