Sklepy PSB-Mrówka powstają głównie w miastach powiatowych.
Niedziela
24.10.2010
Grupa PSB będzie rozwijać koncepty Mrówka i Mini-Mrówka w mniejszych miejscowościach.
 

Polskie Składy Budowlane działają na rynku od ponad 12 lat. W tym czasie do sieci przyłączyło się 280 firm, które prowadzą handel w 420 obiektach. Od kilku lat Grupa PSB tworzy w miastach powiatowych sklepy samoobsługowe z sektora „dom i ogród” pod nazwą PSB-Mrówka. Obecnie w sieci działają 53 takie obiekty.

- Sklepy PSB-Mrówka mają za zadanie uzupełnić aktualną ofertę składów PSB o nowy asortyment, kupowany przede wszystkim przez klientów detalicznych, prosto ze sklepowych półek - mówi Mirosław Lubawski, dyrektor marketingu Grupy PSB. - Planujemy też wyjście z nieco mniejszym konceptem do miejscowości gminnych. Mini-Mrówka, bo taką nazwę nosi ten format, będzie działać głównie na zasadzie franczyzy.

Rok 2010 Grupa PSB może zaliczyć do wyjątkowo udanych, zwłaszcza pod względem rozwojowym, bowiem przez pierwszych dziewięć miesięcy tego roku sieć hurtowni powiększyła się o 39 nowych lokalizacji, zaś PSB-Mrówka o 18 nowych sklepów, powstały też dwa pierwsze obiekty sieci PSB-Profi.

- Ten rok można spokojnie porównać z końcówką lat 90. kiedy nasza sieć w przeciągu trzech lat powiększyła się o blisko 200 placówek. Spodziewamy się, że w ostatnim kwartale tego roku przybędzie jeszcze 10 nowych sklepów Mrówka i podobna liczba składów hurtowni. Tym samym sieć sprzedaży Grupy PSB będzie liczyła w całym kraju ok 490 placówek handlowych - zapowiada Lubawski.

Warunkiem prowadzenia sklepu PSB-Mrówka lub Mini-Mrówka jest posiadanie nieruchomości z obiektem lub środków finansowych na wybudowanie sklepu. Średnie koszty wyposażenia sklepu o powierzchni ok. 1 tys. m2 to blisko 200 tys. zł. W ramach prowadzenia sklepu inwestor podpisuje z Grupą PSB umowę o współpracy handlowej. Inwestorzy są zobowiązani wykupić pakiet akcji, na początek 10 szt. w cenie ok. 2,8 tys. zł/sztuka a docelowo 50 sztuk. Opłata licencyjna wynosi 400 zł miesięcznie. PSB zapewnia pomoc na etapie projektowania i budowy sklepu oraz już podczas prowadzenia działalności. Franczyzobiorca ma zapewniony pakiet szkoleń, działania marketingowe itp.

(mak)


Magdalena Krocz